Učitelj

Дечје неваљалтво 120

Дужност је школе, да истражује мотиве, који су узрок крминалних појава код деце. Зато се код васпитања деце не може поступати шаблонски него индивидуално и експериментално према нарави околности, под којима се деца рађају, васпитају и развијају.

Нерад је једно страшно зло. Деца га подражавају од старијих. Привлачно је то за децу видети, како се може лепо живети, а не мучити се и радити. Од нерада долази леноста леност је мати свих зала. У раду ПЕР гледати најслађе уживање.

Опажа се у школи да деца код куће слабо уче. Чаки песмице на изуст морају се у школи да науче. Зло би било, када би се на кућу ослањало. Оно је научено, што се у школи научи и деца што науче, науче само у школи, јер код куће не раде нити имају воље за рад. Ето, у томе је оно зло, које друштво трује. Ту је колевка свих данашњих криминалних случајева и појава, које код омладине видимо. Зло је, што појединац данас хоће да живи на рачун тих стотине људи. Ни: велација социјалних прилика треба да је на дневноме реду, али с тиме врло тешко иде.

Деци Баља школу омилити, омилити је, да и сањају 0 њој. Она не сме бити продуцент вербализма него пропагатор рада.

Последице нерада код деце испољавају се као безазвлена. неваљалства, али та безазлена неваљалства избијају после у својој правој наготи. Примера ради треба баш истаћи та безазлена неваљалства код деце, као што су: кад дете вара код куће родитеље, да нема школе, а има, па не дође у школу, или бега од школе, па каже код куће, да је било у школи; кала узме који динар и купи што му не треба; када по вољи иде куда не би требало да иде; када узима цигаретлу у уста; када се коцка; када се потуче; и Тт. д. То су све почеци кри'миналитета. Школа мора те почетке најозбиљније да сузбија а нарочито у вишим разредима. У нашим средњим школама има се обратити већа пажња на оплемењивање срца и душе, како би се рђаве наклоности код деце могле успешно сузбијати, Зато је потребно, да се у средњим школама више форсира васпитан систем и да хармонијски обрађују у омладини“ све оне способности, којима ће се она моћи одупрети рђавим утицајима околине.

Учитељ : 4