Učitelj

552 Учитељ

прихваћен је при изради нацрта за нови наставни програм, али само унеколнко. Уз градиво за сваки поједини наставни предмет унете су и методичке напомене, али оне су, по моме нахођењу, одвећ кратке и непотпуне, па зато и недовољне да. осигурају добро извођење наставе код свакога појединога наставнога предмета и у свакој школи. Зато би, по моме мишљењу у уверењу, те кратке и непотпуне методичке напомене у нацрту новога наставнога програма требало проширити и допунити тако, да оне могу послужити млађим и неискуснијим учитељима као добар путовођа, или као директива и упуство за добро извођење наставе из свих прописаних наставних предмета.

На крају свакога градива код сваког појединог наставнога предмета треба на првоме месту јасно и потпуво истаћи циљ. тога наставнога предмета, а да то буде довољно јасно и потпуно треба да се то изложи опширније и потпуније, но: што је то изложено у нацрту новога наставнога програма. На сваки начин боље је и целисходније кад се. циљ једнога наставнога предмета изложи на једној страни, или бар на половини једне стране, но кад се то изложи у три до четири кратке реченице. -

Исто тако налазим да би било корисно, па по томе и потребно, и то, кад би се на крају јасних и потпуних методичких напомена код свакога наставнога предмета указало и на сва наставна средства и учила која постоје и служе за. очигледну наставу у предавањима из области дотичнога пред“ мета, па изложила и упуства за употребу наставних средстава у извођењу наставе. |

Корисно би било још, ако би се уз све то указало и на стручну литературу, а нарочито на списе из области методичке: за поједине наставне предмете.

"Може се рећи на све ово да је то излишно, кад у школама. раде учитељи и учитељице са редовном стручном спремом, али, по моме уверењу, такво је мишљење много идеолошкој - стварност казује да се млади и још неискусни учитељи у практичном школспоме раду у забаченим селима не могу оставити самима себи, па да сваки ради како зна и уме, већ | да им се за добро извођење наставе морају дати директиве и упуства, иначе настава не бива довољно рационална и успешна.