Učitelj

Књижевни преглед 151

школски раденици из целога света. Према томе Лига је ус-

пела да успешно укорени свој нови реформаторски духу свима културним земљама. У том смислу излазе часописи на

неколико језика а који сви укулно узев имају исти смер и карактер. Као такве поменућемо издање на немачком језику а за државе: Немачку, Аустрију и немачку Швајцарску: Паз И/егтдепаг Хеџапе7. — За Енглеску и Шкотску „Гпе Међ Ега“. На француском за Белгију, Француску и романску Швајцарску · Роиг ГЕте попоеЏПе;за Бугарску „Слободно Васпатанце, Италију „РЕдисагоп паглопа!е“ , Чехословачку „Моое ЗКоћу“. Поред. ових имају своје месечне ревије истог карактера: Шпанија, Холандија, Мађарска, Португалија, Аргентина, Шведска.

Главни уредник ове француске ревије „Рошг Г Ете попоепе“ јесте г. Фериер, један од најистакнутијих поборника за ново васпитање. Писац безбројних дела новога правца. Доктор социологије и помоћник директора Бироа за интернационално васпитање. Нека од његових дела преведена су и на наш језик, као „Радна школа“ која је од 1926. године доживела три-издања и преведена на шест разних језика.

Учитељи, који владају француским језиком а интересују их нови правци у настави, могу се послужити овим часописом са уверењем: да у њему имају сигурног пратиоца у настави и одличног саветника у свему што чини суштину васпитачког позива и што га чини светлим и узвишеним.

За мир путем школе (Рош' га Рагх раг (Есоје). Ова мала књижица доживела је већ друго издање од 1926. г. Она нам приказује резултат борбе наших француских другова за. стварање интернационалног мира путем школе и васпитања.

У њој се врло лепо види историјат једнога питања, које је никло као последица великог рата, који је бацио на људску касапницу преко десет милиона мртвих, двапут више рањених, безброј осакаћених и др. Данас питање лацификације света интересује највеће умове, па није чудо што се и народни учитељ пуштио у решавање овога проблема у домени школе и њене активности.

Ако се дубље схвати, овај проблем и не може никада наћи своје успешно решење, пре него се младе генерације не запоје новим духом у васпитању, са циљем да се постигне пуна међународна солидарност и толеранција. Тога ради треба