Učitelj

Хроника 159

ХРОНИКА

Педагошки конгрес у Женеви. — У времену од 25. јула до 4. августа 1929. одржан је у Женеви међународни педагошки конгрес. .

Међународни педагошки савез садржи у себи удружене педагоге 63 државе из свих делова света. Подељен у 19 секција рад конгреса био је обилат. Свака секција проучавала је по једно патањг из педагошке теорије, праксе и организације трудећи се да сваком питању да међународни карактер са тенденцијама, да се решења и закључивања могу пласирати у свима државама.

Обрађена су оза питања: Кућа и школа, здравствено васпитање, васпитање за рад (ванстручно образовање), учитељско удружење и школска управа, међународни заједнички рад и међународно споразумевање школом (нарочито распростирање идеја међународног сав за), деца која се тешко васпитавају, сеоска школа, психологија и васпитање деце пре школе, школа и заједница, васпитање и штампа, школске књиге са међународног гледишта, школа према радионици, поједина питања основне школе, више школе, висока школа, васпитање одраслих, борба противу неписмености.

Међународни педагошки савез, као што се види, игра велику улогу. Удружујући педагоге целога света не самоу циљу да удруженим снагама усавршава педагошку науку као науку, већ да нађе средства и методе за формирање једне мађународне педагошке идеологије; да унифицира по могућству, једно школско васпитање, које ће нове генерације припремати за међународни мир и солидарност.

Покрет који збиља заслужује пажњу и коме је будућност осигурана.

Скупштина Лиге Народа. — Од 5. септембра 1999. у Женеви се одржавају седнице Лиге Народа. Циљеви Лиге су познати. М кроз народну школу учитељи су те циљеве 0одбјашњавали и популарисали.

Ми ћемо овде истаћи само један карактеристичан моменат, један мањи део из говора г. Бријана:

„Потребно је да идеја мира завлада међу народима и треба сматрати као одвратне злочинце оне, који у дечје мозгове стављају семе мржње и будуће генерације стварају у мржњи и крви“. |

Овим речима не треба коментар. Оне су јасне. Лига Народа обраћа се нама, васпитачима. Ми смо ти дакле, фактори који васпитавамо и духовно формирамо нове генерације