Učitelj

216 Учитељ

Усмени колективни састав: „Како се из дрвета добија „цепаница“, „Историја брезове цепанице.“

6) Читање чланака: на сплаву, важност наших шума и. других из те области људскога рада.

в) Писмено вежбање: састављати реченице у којима ће бити глагола, који означавају рад око спремања дрва и записивање у свешчице. Например, стругари су стругали дрва електричним мотором; они су пред нама за час настругали цело дрво.

г) Дужина разног дрвећа. Метрење дрва. У кубном метру већи је број цепаница ако су тање и обратно. Стругање дрва на даске; број иструганих дрва од стране неколико радника за дан или једног радника за више дана; престругавање дугих греда на краће с метрењем.

о. Грејање неки

а) Ложење пећи. Потнаљивање сувих и сирових дрва, сувих хладних и сувих топлих. Угаљ и горење угља. Ватра. Огањ. Дим, чађ. ·

6) Делови пећи. Начини чишћења пећи; устројство делова пећи, који дају могућност да се пећ чисти.

Димничар.

в) Записивање и решавање загонетака о пећи и ватри. Запис колективне приче: „Шта је радио код нас димничар2

Писмени рад. У пећи се појавила ватра (какваг). Из димњака је куљао дим (какав). У димњаку се накупило много чађи (какве). Дрва су изгорела и у пећи је остао сам пепео (какав). Састављање сложених речи: димњак — чистити, дрва — сећи.

г) Читање чланака о дрвима.

д) Број цепаница за једно ложење. Број свежања на дан потребних за целу школу. Цена грејања целе школске зграде. Задаци, који се односе на добијање угља из дрвета, кога праве наши мајстори.

Драг. М. Михаиловић

тата