Učitelj

Учитељ

2

Г-ђица Паркхарст препоручује да се контролише успех ђака и да се подаци о свршеном градиву уносе у нарочите таблице. По тим таблицама види се каквим темпом ђак напредује, зашто има нарочити интерес и за што показује највише дара. И сам ђак дужан је да води своју таблицу, у којој бележи шта је свршио, да може свој рад упоређивати са радом других ида би се тако ђаци могли. такмичити. Г-ђица Паркхарст одржала је поред свога курса једно предавање „О принципу индивидуалности при раду у школи“. 3

Осим ових било је још курсева о реконструкцији школског програма кога је водио г. Харолд Раг, професор Колум-бија универзитета из Њујорка, о васпитању „методом пројеката која се у Америци много употребљава, о техници „Винетка“ при којој се велика пажња поклања развијању социјалне свести, те о стваралачким изражајима путем уметности!

Педагози, који воде ново васпитање, највећу пажњу посвећују питању испита, јер је утврђен испитни систем знак старог схваћања и он је највећа препрека новим покушајима, по којима је прва дужност данашњег васпитања, да се развију духовне стваралачке способности детета.

За време конгреса саслушани су извештаји из 22 разне државе о испитним системима и њиховим недостацима, те је образована нарочита комисија за претресање тога питања. Педагози су се једногласно изјаснили против досадашњег система испитивања ђака, те предлажу да се испити или реформишу или сасвим укину. Неки су представници мишљења, да правог успеха у васпитању не може бити све дотле док постоји овакав испитни систем, те се топло препоручује члановима Лиге, да у споразуму са учитељским организацијама раде на уређењу овог важног васпитног питања. Наставници, који су у најближијој вези са децом, треба да узму активног учешћа у поправци испитног система.

Приликом измене. садашњег испитног система треба водити рачуна о томе како.испити делују на малу децу, а треба да се има у виду и то, да се све више у школе уводи нови начин васпитања, да се је програм. изменио и напокон, да се "у новим, угледним школама постижу успеси без традиционалног испита. Што се тиче „тестова интелигенције“, не треба да се -они употребљавају само за испитивање „академских“ способ-