Učitelj

228 Ушитељ

родне лепоте и високе цивилизације и велики број најмодернијих педагошких установа сваке врсте, желети је да што већи број наших педагога посети исти.

Милица Ђурић- Топаловић

Акваријум у швајцарским основним школама

Већина забавишта и неке основне школе у женевском кантону имале су своје акваријуме. Пракса је показала, да је корисно, да их набаве све школе и од ове године свака ће основна школа имати свој акваријум. Министарство просвете за женевски кантон већ је издало и правила о руковању акваријумом а женевски учитељ Г. Гашопе! написао је и једну малу књижицу о руковању акваријумима и тераријумима. Зато што сматрамо да су погледи Р. Глапопе-а тачни и што желимо, да се и наша школа модернизује и пође путем радне школе не само речју него и делом, саопштавамо извадак из овог одличног делца.

„Школски акваријум ће сачињавати прворазредни центар интереса и он ће омогућити:

а) у погледу зоолошком студију неколиких животињских типова;

р) у погледу ботаничком упознавање са воденим биљкама које су најраспрострањеније;

с) у погледу биолошком стварно. упознавање са улогом главних животних фактора: ваздуха, воде, светлости, метаморфозе водоземаца; дисања биљака и животиња; борба за опстанак и селекције.

4) у васпитном погледу активност деце у заштити и неговању животиња и биљака и директну поуку из узајамних односа истих.

е) најзад акваријум ће бити извор великога броја вежбања (лектира, разговор, дискусија, цртање, речник).

Пиопеј даје корисна упуства како да се формирају прво општи а затим мали лични акваријуми, да се одржавају и воде забелешке о свима појавама у истима (дневник аквари-