Učitelj

Аквариум у швајцарским основним школама 229

јума). На тај начин деца ће учити очевидно законе биолошке о којима сада само бубају речи. Све животиње и биљке деца ће набавити сама са наставницима изузев оних, који не живе у месту.

Поред акваријума сваки разред ће брижљиво скупљати збирке: инсеката, шкољки, животиња у алкохолу и формолу, биљке за хербариум, гравире, цртеже и т. д. То је најбољи начин да се јевтино и директно дође до наставних средстава и збирки. Сем тога ово је пут за буђење праве дечје активности. На часу место да наставник говори, говоре, цртају, бележе и дискутују деца посматрајући живе објекте, његове односе и кроз исте откривају законе.

Овај пример могао би дати потстрека и нашим учитељима да покушају у маломе оно што Женева ради у свима

школама. Милица Ђурић- Топаловић

Просветни радници у побуњеној Палестини

Последњих дана Палестина је земља крвавих сукоба. И ако су се ти сукоби донекле утишали, свакако да ће они избити другом приликом и поред мера које је предузела Енглеска, као сила заштитница. Јер Арабљани, као апсолутна већина у Палестини, у ционистичком покрету виде једну опасност за себе.

Становништво Палестине, претежно пољопривредно, живи по селима и пољима. Но после рата број варошког становништва нагло се увећавао, нарочито насељавањем Јевреја.

Године 1926 било је у Палестини 887000 становника, чију већину чине Арабљани, муслимани или хришћани. Поред овог броја има око 150000 Јевреја. Број деце дорасле за школу, у доба од 3 до 18 година, износи 175000 муслимана, 48000 Јевреја и 25000 хришћана.

Године 1928 било је 255 приватних јеврејских школа са 26381 ученика-ца; од овог броја 177 школа са 17179 ученика издржавала је ционистичка организација. Држава је поглавито издржавала муслиманске школе и њих је било 314 са 19737 ученика.