Učitelj

Нераздељена настава 575:

стоји с којим одељењем нераздељена настава и одмах се резонује, зашто да деца иду пола дана у школу, кад би од учитељског стана могла бити школа. Оваква помисао мора се енергично сузбијати с разлога, што школи нема напретка без учитељских станова и што просторије, које су удешене за. станове, никада не могу служити, помоћу неког крпарења, за школске просторије.

Но осим свега тога не служи на част нашем народу нећкање с дограђивањем школских зграда. Треба да кажемо: „Хвала Богу, кад имамо ту потребу!“ Подржавање нераздељене наставе значи потпомагати нераздељену наставу после подне, за коју кажу, да ништа не вреди. |

У једном селу нађе се човек, који за пола милијуна гради сушару за хмељ, па је срамота, да цело село није у стању, да догради једну школску собу. То је нехат и ништа друго.

· У последње време почело се по новинама много да третира питање о подизању школа по нашим селима. Дају се разни предлози, како да се то питање што лакше реши у интересу нашега народа. У свима предлозима види се једна мисао, тражи се интервенција државе.

Школски закон предвиђа фонд, који ће служити у сврху подизања школа.

Међутим нема ни пречег, ни бржег решења тога питања, | него ако се општине саме не побрину, према оној нашој народној пословици: „Уздај се усе и у своје кљусе!“ — јер док се такав један проблем, који је тако опсежан, с обзиром што се он тиче хиљаде школа, реши, дотле ће деца да се пате и муче, седећи у скамијама непрекидно по четири сата, да после изиђу из школе физички потпуно сломљени и сатарени, мрзећи школу и сматрајући је душманом. својим.

Школски рад силно троши нашу омладину и погледајмо

_ је када прође кроз школе, како улази у живот: ћелава, из-

нурена, слабога вида и неотпорна. Срећа је, да се данашња омладина, некако инстиктивно забавља, спортом, који је опоравља после школске уклаћености.

На конференцији ср. школских надзорника обављеној прошле године у Срем. Митровици, решено је, да се у будућим прорачунима, где је потребно дограђивање школа и