Učitelj

592 Учитељ

пина 4 | ____--БРН-

замахом воље створе један нов ред и начин школовања само својом снагом и својим личним напорима. А то је многима поткопало здравље, па и Љуби.

У учитељској су школи имали одличне професоре и раднике за народне школе. То су били млади, на страни озбиљно школовани педагози Стева Д. Поповић и после др. Војислав Бакић, затим управитељ школе Карић и остали наставници.

Нарочито се истицао својим предавањима Стева Д. Поповић, који је и умео давати угледне практичне примере из целокупне наставе а особито рачуна. Он је превео и велико дело, Методику Карла Кера, која је остала најбољи упутник за увођење нових паметних метода у настави. А доцније и две велике Мешодске рачунице, које су из основа препородиле нашу рачунску наставу.

Он је одушевио младе учитељске снаге на нов рад, на нове начине предавање. За увођење тих новина претстављала је тадања школа и стање тадашње педагошко-школске практике и теорије једну чаша газа, једно пусто поље, на коме се имало радити мудро и опрезно на постављању нове школске грађевине. То су у учитељској школи сви знали и зато је У њој предавана и опсежно и дубоко педагошка и теорија и практика.

И то је освојило и прожело нове учитеље, те су, добро припремљени за рад, пуни идеала за народно добро и његову просвету, а запојени и великим националним тежњама, које су тада одасвуда истицане на дневни ред, неуморно прионули на преоравању просветне њиве и засејавању новога, крупнога, плоднога семена.

Резултати рада нових учитеља, њихово стручно и опште усавршавање, уношење нових идеја у народне масе и последице свега тога у новом превирању духа у народу, изазвале су једнога Министра просвете, да је рекао, како учитељска школа надбацује свој задатак и како су се учитељи преучили. А доиста се тада у учитељској школи учило и много више и много опширније и разноврсније но после тога.

Ето из какве је школе и под каквим знацима напретка и прогреса изашао и Љуба Миладиновић.

А ми његови ђаци то смо одмах. осетили. Одмах првих дана, при упоређењу онога ранијег школовања и оног држања