Učitelj
596 Учитељ
те позову све ђаке да доносе прилоге за слике. Сви смо доносили новаца а богатији поклањали и читаве урамљене слике. Тако смо убрзо напунили учионице и канцеларију разним сликама из историје и портретима великих јунака. Наша их је учионица имала највише. Сећам се лепе слике спаљења св. Саве, у коју сам увек гледао за време часа. Многе од тих слика налазе се и сада у школи и канцеларији код Саборне Цркве.
Историску је наставу попуњавао лепим народним песмама, које смо читали или рецитовали и читањем разних историских и књижевних одломака као н. пр. Протиних Мемоара. Понекад би довео и гуслара, да нам и он оживи знамените догађаје. |
А уз то смо певали и лепе матриотеке песме и то доста њих и добро пробраних. То су биле: Ускликнимо, Химна, Ране моје љуто тиште, Соколови моји тићи, Устај устај Србине, У ранама на бојишту, Ој Словени итд. . Њих би певали и у соби и у дворишту и у пољу.
Често и уз топле сузе причали би о нашим великим историским људима и догађајима и то нас је утапало у један патриотски сан, који је остварен у грандиозним успесима наших дана.
Љуба је особито лепо предавао Српски језик из Читанке и других књига. Сваки би чланак објашњавао, читали би га и затим би га писали на табли, таблице и свеске. То спајање | читања са писањем он је мајсторски изводио и ми смо се полако вежбали, да се и сами доста лепо изражавамо на-. писмено. |
Како је, по тадањем програму, било у нашем разреду и доста граматике, Љуба је врло пажљиво удешавао да исту изведе што разумљивије. Изводио ју је у причама.
Тако је почео пред предавање о падежима, причати свој сан о јелену. Сањам, ја вели он, једном, као
— Отуда иде јелен.
— А ја се бојим тог јелена.
Пружам руку (или дајем) том јелену.
— Разгледам тог јелена.
— Зовем га: о јелене!
ћ — Идем с тим јеленом.
•