Učitelj

56 Учитељ

При писменим саставима обично се пази на дечје интересе, те се теме узимају из оквира централних идеја.

Настава певања изводи се такође нарочитом (Декролиевом) методом, при чему сене полази од појединих тонова, него од целе музичке фразе. То је такође начин глобалне методе као и код читања. У погледу садржине песме, тежи се да она буде у вези с централним идејама. У техничком погледу ђаци у песми постижу велики успех. Наставу певања изводе стручна лица.

Рачун од најнижег до највишег ступња предаје се индивидуално. Свако дете добија свој задатак, који треба само да реши. Од најнижег ступња деца се привикавају да сама решавају и прерађују нове ствари помоћу уџбеника и других наставних средстава. Тај начин наставе је могућ само тамо, где је у разреду мало ђака, те је омогућена стална контрола учитеља. Помоћу рачунских игара, које имају забавни карактер, а у којима учествују сва деца на свима ступњевима, ђаци се вежбају брзом и механичком рачунању. На вишем ступњу постоје часови „соттегсе“. То су усмена и писмена рачунања трговачког карактера. При мерењу се пази, да ђак сам мери, израчунава делове, обрачунава и друго. То пре свега стоји с посматрањем. На вишем ступњу се искоришћавају све мере примитивне: стопа, корак, педаљ, кештен, грах и друго, и модерне: вага, теразије, кантар).

Земљопис и историја почињу се предавати у шестој школској години. Начин предавања је потпуно нов: методски поступак је поступак укупне или глобалне наставе. Ђаци читају врло добро карте и праве самостално закључке. Земљописна настава се потпомаже многобројним екскурзијама и излетима.

Исто тако настава историје, у колико год је то могуће, предаје се по принципима радне школе. Развитак ђачке саморадње је основни принцип при предавању сваког предмета.

Страним језицима је посвећена такође велика пажња. Јот од четврте школске године заведено је учење фламанског (другог државног језика у Белгији), а у седмој школској години почиње се учити енглески. Знање страних језика се необично цени у Белгији.

Уџбеници, у колико их има, нису на вишим ступњевима уџбеници у правом смислу речи већ материјал, из кога ђаци црпе самостално познавање и знање. Сем ових књига ђаци имају на