Učitelj

Циришки Школски синод и учитељско образовање – 697

Прва група обухвата немачки језик (државни), француски и по слободном избору енглески или талијански, историју и увођење у педагошке проблеме. Немачки и француски је-. зик добијају доста часова у првом разреду, да би ученици, који долазе из разних секундарних школа, могли што пре образовати једну радну групу. Други страни језик почиње тек у П разреду. Часови из историје су нешто мањи него у гимназији, јер је за Педагошки институт предвиђена државнограђанска настава. „Увођење у педагошке проблеме" отвара ученицима поглед на будући позив и олакшава им у зрелијем узрасту избор позива.

Другу групу чине математика, књиговодство, географија, ботаника, зоологија, антропологија, физика и хемија. Математичка настава има отприлике исти положај и значај као у реалци. Књиговодство предаје у старијим разредима стручно образован наставник и оно има да створи основицу, на којој ће учитељ изводити ту наставу у народној школи, а истовремено да да и погледе на битне привредне чињенице. Природњачка настава изводи се делимично у полуразредима, да би се створила прилика за већу самосталност ученичку; биолошка, хемијска и физикална вежбања служе примени и удубљивању добивеног знања и упознају ученике и најважнијим огледима за ступањ народне школе.

У групи вештина налазе се поред разредног и хорског певања још инструментална настава, цртање, писање; као нов. „и ручни рад. Телесна вежбања добила су више часова него у гимназији. Е

Ако се часови Педагошке средње школе упореде с учитељским семинаром, види се да су предмети хуманистичнегрупе добили знатно повећање часова; природњачко-математични часови су нешто увећани, а поједине вештине су се морале задовољити малим бројем часова, пошто су методска упутства предвиђена за Педагошки институт.

Од укупних 149"), часова добијају хуманистички предмети 66 (44%), математичко-природњачки 467, (81%) и вештине 37 (25%) часова. -

На овај начин Педагошка средња школа има исти карактер, који јој је био предвиђен у „Нацрту“ од 1926, а одговара и „новојезично-реалистичкој средњој школи", коју је Синод 1922 предложио као припремну школу за учитељску школу.

С погледом на оптерећеност по броју часова педагошка средња школа имаће више часова него и једна друга средња школа у Цириху, али, упоређена с учитељским семинаром, њени се часови ипак смањују са 8%. у

Па ипак је створена могућност да се задовоље и они захтеви од реформе средње школе који траже да се у вишим разредима смањи број часова, да би се добило слободног времена за већи самостални рад и омогућило ученицима да по