Učitelj

Дечји страх у васпитању 185

ников, способни су само да умртве, а не да оживе педагошки рад итд.

Централни органи, ауторитети у области просвећивања, располажући крупним научно-педагошким силама, могу, разуме се, пројектовати и подробне наставне програме за школе, само такви програми не могу бити обавезни, већ примерни и угледни.

Међутим наставник појединац не може се оставити самом себи. У исто време он не може радити без икакве контроле. За израду угледних наставних планова и програма, а у циљу најплоднијег рада самих наставника, морају се ангажовати месни педагошки и наставнички зборови, па срески и бановински, који се правилно и периодски организују. Ови зборови могу израђивати такве наставне планове и програме,

"који неће сужавати већ помагати активност мало искусног наставника. Њихови наставни планови биће удешени према месним околностима, биће израђени у неколико варијаната и типова адеквантно разноликим условима у којима живе различне школе у границама истог среза, једне исте бановине.

Примерни наставни планови и програми, разрађени од стране месних зборова, неће бити непокретни. Они се морају периодски прегледати и усавршавати према наставничком искуству и према напретку изучавања месног краја. Месни наставни планови биће, на тај начин, не само еластични, већ ће се и стално побољшавати.

ПСИХОЛОГИЈА

Дечји страх у васпитању и његово сузбијање | |

од Десанке Д. Јанковићке

Страх има врло важан задатак у животу људи, јер његова дужност је да служи њиховом самоодржању. По Ло-. ренцу то је „најосновнији афекат"; а Јерусалем га убраја у врсту егоистичких или индивидуалних осећања. Код нас је, изгледа, мало размишљано и писано о страху, а то је велика. штета, јер: „правилно схватање страха има велики значај у