Učitelj
Упознавање карактера деце и младежи 263
оцу: „Ја имам у џепу свега три динара. не ВИ ра тен и мена рекао. да ћеш ми казати МУ С се зацрвени па опет каже: „Имам три динара свега у цепу“. — „А, ти лажеш, срам те
било! За казну не будеш данас ишао у кино“. Тако се стрефило да је С овај пут остао без шест динара..
Добра од С нема.
У главном се сви ученички описи слажу. С скоро нема пријатеља међу децом која иду с њим у исти разред. То је тим жалосније кад знамо, да се прва пријатељства склапају у школским клупама.
Разредни старешина малога С пише између осталог:
„С је слабији таленат. Лаже — вара. Задиркује сваког, истичући своју јакост. Не жали никога. Мучи животиње. Спреман је учинити свако зло. Без значаја. Не воли никог осим своје млађе сестре. Кућно васпитање неваљало да не може бити горе. Казна, па и најстрожија, нема успеха.“
Колико смо. могли дознати, обитељске прилике у којима се С развија нису најповољније. Још деда његов живео (6 5 ве говом бабом у непрестаној свађи и мучио је док је пре тридесетак година није из пушке убио и зато одлежао у затвору. Отац малога С је одрастао у тако несрећним приликама и у свом обитељском животу канда нема више среће; непрестано се свађа и туче са женом, која бежи од њега. Деца трпе највише. Да би учинио крај том несрећном обитељском животу, отац малога С је недавно покушао самоубиство.
Јасно је да ове несрећне фамилијарне прилике остављају трајан траг у души тога детета. Само су два излаза из ове ситуације: поправити обитељске прилике, успоставити хармонију у браку и тако створити повољан миље за развитак тога детета или одузети дете родитељима и сместити га у завод где ће се моћи лепо и хармонијски развијати према својим способностима.
Ученик [
Иде у ТУ разред основне школе, стар 10 г.и 4 м. Има и теље живе и две сестрице, телесно доста слаб и блед.
Сви ученици истичу лепе способности малог ГР. Тако наводе да је добар ђак-(46%), да зна добро рачунати (40%), да лепо чита (31%), да лепо пише (20%), црта (9%), да свршава све разреде с одличним успехом (20%) итд.
Осим тога деца пишу да је врло марљив (14%), да је паметан (14%), да је у школи миран (17%) и пристојан (9%), да је. чист и уредан (8%).
"Од лоших страна наводе да је свом другу разбио ледом главу (75 %) кад су се грудали снегом. Пошто је то било свеже у дечијем сећању — сви су ученици о том писали и судили малог р под том јаком импресијом. Осим тога Суринњу, да је р више