Učitelj

— Стиже лир

— Стигох.

— Јеси ли свршио посаог

__ Јесам! А шта има ново у кући: Шта ће му жена одговорити» Ти! Рећиће му шта су урадили данас.

— „Оврли смо жито на гумну, па кажем деци дага унесемо у амбар. Бојим се да не удари киша. Деца, опет..

У том улазе синови и снахе и сви у глас говоре:

— Немој, бабо ноћас да преносимо жито, јако смо уморви. Нека остане за сутра. Шта ће сад сељак урадити»

Сељак се-сети да има у недрима памет. Извади је и викне:

— Стојте! Имам ја у недрима памет за сваку работу. Је ли умео да прочита» Ти! Био је неписмен. Па шта је радиог Послао је једног сина код попе. Е, децо, док је попа-дошао он је испричао укућанима шта је радио у граду.

Кад 'поп дође, поздраве се, попа узме хартију и прочита: Што год можеш “урадити данас не остављај за сутра. Сељак онда каже синовима.

— Чујете ли шта вели памет: Сад сви "на посао.

(То би био крај).

Сада децо да изаберемо једног који ће играти сељака Ђорђа, и неколико сељака који су били код цркве, када је Борђе причао, па да почнемо игру. Сваки нека добро слуша шта ће му таптач шапутати.

Понављање таблице множења — Од Ђорђа С. Којића —

У почетку школске године из сваког наставног предмета понови се и ушврди оно што се учило у претходном разреду прошле школске године; јер је ново учење у сваком разреду наставак онога што се учило у пр. шк. години, и служи за основ новога учења. А на слабом темељу не може се ништа добро зидати. Исто тако понављање врши сеи при крају школске године.

(Ово понављање и утврђивање важно је и нужно је у сваком наставном предмету, а најважније је у рачуну. Зато ћемо овде наставницима Ш раз. изнети како то понављање треба радити у таблици множења и дељења, јер су онеу већини школа траљаве, а множење и дељење су половина рачунске наставе, која се не може обићи и која се у животу врло често сусреће.

То понављање мора се извршити на ова 3 начина:

Прво понављање

Прво понављање врши се како се и предавало. А како треба предавати таблицу множења, број по број, ја сам лено изнео у мојој Рачуници за И раз. Треба множшти, а у овом случају