Učitelj
Понављање лпаблиаце множења 259
поновиши редом сваки број за себе до 10. То јест, треба прво поновити множење (броја 3, па 4, па 5,6, 7, 8, 9 и 10 овако:
Колико је 1 >< 3.243. 52 9.4 < 3.595 3.60.3.7 ~ 5 833 УЖИ Зи 10 92
Колико је: 24, 2 Х4А 3%4.4 4.544 64 74, 8ха4, 9%х4 и 10%х 4
И тако даље поновити све бројеве до 10.
Који број буду ђаци заборавили на њега се навратити и пововити више пута, са именованим бројевима.
Друго понављање
Друго понављање састоји се у овоме: Треба изоставшти један чинилац, па га тражити множењем с другим.
То се ради опет множећи све бројеве редом сваки за себе. На пр. у множењу броја 3 питати овако:
Колико пута треба узети по 3, па да буде 12
> У У » » » » » Р | 5 Р - - > 5] ~ _ 165 » » » » У » „ » » 2 ] Р » » » » » » » » » 2 4 р >» » » У » » “> » 2 7 р » » » » » » » 3 0 ђ
2 » »
Овако треба питати и за остале бројеве: 4,5, 6 до 10.
Ако ђаци знају добро таблицу множења ово ће ићи лако.
Чиниоци зову се бројеви који се међу собом множе.
И овде треба више пута питати за бројеве којих ђаци не могу да се сете. То јест, које су заборавили.
При овом (другом) понављању треба ђаке кад не знају, овако помоћи: На пр. кад неко не зна колико пута треба узети по 3 па да буде 27, онда му се помогне питајући га: 3 пута по колико па да буде 27» — Ако он добро зна множење броја 3, одмах ће се сетити.
Кад се овако понови и утврди редом, множење свих бројева до 10, онда се после ово исто пита преко реда.
Трећи начин понављања таблице множења.
При овом трећем начину понављања не казује се ниједан чинилац, већ само производ, а чиниоци се баш траже. Ово понављање ради се идући редом по производима овако: Наставник пита:
Који се бројеви помноже па изиђе 1078)
» » 9 » » " 12575) И још =, - - 5 “ 122 Уа У > о 147 5 - ; __ 15» о] У У » У у 162 И још. ___ – | 0 167 У > У У У » 182 #). Одговор: 2 Х 5 и-5 Х 2. =) Одговор: 2 Х 6 и 6 Х 2. Оваки одговори треба и после да буду свуда.
17%