Učitelj
Сретен Динић 419
А реч „ми“» Је ли то једнина или множина» Како ће бити у једнинир Итд. Проналажење личних заменица у тексту — чланку и читанци. Анализирање речи у тексту. Напишите све личне заменице. Напишите неколико реченица са именима лица па лица прецртајте и замените заменицама. — Петар и Милева цртају Они цртају. Итд.
Молим да ми се не пребаци да сам превидео род ! игл, једнине и 1 и 2 л. множине, то је из оправданих разлога одло= жено за доцније,
УЧИТЕЉИ КЊИЖЕВНИЦИ
Сретен Динић
(Поводом прославе четрдесетогодишњице просветног ми књижевног рада)
— Од Милића Р. Мајсторовића —
Један од ретко вредних, талентованих, плодних и популарних, а при том необично скромних људи, то је наш слављеник Сретен Динић, учитељ, књижевник, васпитач, народни просветитељ и задругар. Природа је кроз Динића многоструко деловала, она га је обдарила једном ретком особином, која служи на част југословенском учитељском реду, она га је обдарила талентом мирног конструктивног и стваралачког дара у разноврсним својим странама. Оннам је свој дар богато исковао и плодоносно искористио: и за народну просвету, и за народску књижевност и за раду нашем Удружењу.
У овом пригодном чланку није могуће детаљно излагати све оно што је Сретен Динић, човек сав од акције и стварања дао. Али, у моменту када његову прославу изводи југословенски Манчестар, једна малограђанска средина која је инстинктивно осетила значај овог великог човека, потребно је да се и Учштељ, макар бледом сликом, осврне на минули живот ове елитне учитељске фигуре, тим пре што је Динић увек радио као учитељ и што је он био један од вредних сарадника Учитељевих.
Цео Динићев књижевни рад могао би се разврстати у неколико одељака, који се међусобно допуњавају.
Један од најзначајнијих одељака Динићева рада је тако звана популарна књижевност, просветитељска, народска књижеву ност, која је у нашем слављенику нашла једног од најбољих интерпретатора и следбеника. Још 1898 год. у своме спису О народним учитељима и спису Учштељ као културни радник, који је 1901 год. издало Учитељско удружење у Београду, Динић се изјашњава за активан рад на народном просвећивању, јер је био дубоко уверен да школа усамљена не може без просвећених одраслих све, или не може бар много учинити. Отуда су његове
21“