Učitelj

Ш Сређивање рада

Субота је. Ми њезино поподне посвећујемо литерарном часу и уређивању школске збирке. Та субота била је у знаку обављених радова у вези с кречњаком и кречом. Пре свега деца су читала своје саставе о кречњаку и кречу. У тим саставима био је верно приказан целокупан наш рад, који је био посвећен кречњаку и кречу. Није била изостављена ни најнезнатнија ситница, али се опет не би могло рећи да се важне ствари нису разликовале по својој обради од мање важних. Нарочито је било упадљиво то што су деца необично прецизно обрадила практичну примену креча у човекову животу. Готово сви састави били су пропраћени и цртежима. |

Кад смо свршили с читањем и кад је био довршен избор најбољих састава и цртежа за нашу књигу рада, прешло се на сређивање збирке. Ту је био на одређено место смештен комад кречњака, затим грумен креча, па кречно млеко у једној а оцеђена кречна вода у другој боци.

При крају рада прочитао само деци и ову песмицу чија је органска повезаност с читавим овим радом лако уочљива.

Кречари

Свакога лета нам дођу. Коњи им мршави, стари, Деца се њима чуде. кола им једва се крећу. Кроз села многа прођу Тегобно живе кречари, и бели креч свој нуде. ретко доживе срећу. Пред сваком кућом стану, Свакога лета нам дођу. вичу, све село јечи, Деца се њима чуде. држећи креч на длану: Кроз села многа прођу „Креч сваку кућу лечи!“ и бели креч свој нуде.

(О) „Морамо је научити још данас!“ — повикала су сва деца..

Преостали део поподнева посветили смо памћењу ове песмице, чиме смо завршили наш рад о кречњаку и кречу. Тихомир Т. Продановић

Из завичајне насшаве П део

Основна школа Краља Петра | сваке године прославља 1 децембар — Дан Уједињења, у Горњем Граду крај костурнице оних који су пали бранећи Београд. И сад је требало у току месеца новембра припремити још увек малене трећаке за овај догађај — за истор. наставу.