Žena
шшко појима и схвата ствар, колико само губи на васпитној страни 7
Образовање п школа не тражи, да се знања сувопарно гомилају, него да се путем појмова, ствари п предмета васпитно утиче на душђу и на читав организам човечји, Туђом речи, која је хладна за српску душу, не да се то ни изблизу постићи.
Битни делови науке треба да обујме онога, кога обравујемо, треба да га освежавају и јачају, треба да се упију у њега и да постану делови његова бића. А како ће све то бити, кад он не зна ни језика, на. ком му се то даје и улива2 Како ће примати, кад нема потребне пријемљивости 2
И кад туђ јевик савлада, п кад дође до потребне пријемљивости после тешких мука, које су му душу ивмучиле — јесмо ли ми начисто с тим, какав му се животни серум убризгава у његов још слабачки п природно несређен душевни склоп Неће ли се пореметити правилан и природан развој организма 7 И неће ли се можда клице правилног и природног развоја душевног потиснути, сузбити и уништити 7
О тим „ситницама“ не мисле и неће да мисле отац и мати, кад своје дете мушко или женско, упућују, да учи туђ језик, страну науку.
Добит у знању туђег говора не да се никако сравнити с оном великом штетом, коју је дете пре. трпело.
Данас школе морају да воде бригу о том, да им деца науче туђ језик говорити, Према том је сувишна брига оних родитеља, којима је стало до тога, да им деца науче стран језик.
Па шта би ваљало, да родитељи чине, па да ни на једној страни не губе, кад су већ себи предузели, да им деца науче стран језик
Неки родитељи пуштају своју децу, док су још малена, да се мешају с децом туђега језика или им ради њихове забаве најме девојчицу, која ће на њих павити и с њима страним језиком говорити. На овај начин лако и неосетно науче деца говорити обичан домаћи и свакидашњи разговор, па су тим добили добар темељ, да језик после могу добре научити. На