Žena

234 | ЖЕНА

као анализаторке животних намирница моћи ће се женскиње | употребити. Врло благодарно поље за женски рад бићену. поправљању друштвеног стања, у здравственом питању и народном газдинству. Многи траже да женскиње заузме место и код полицијских звања, а нарочито у школској управи, надзиравању станова, и сиротиштима, скровиштима за младеж, и ту ће педагошки образоване женске наћи рада. Па и у домазлуку таких установа биће места за женске које су стручно образоване за тај позив, зато је потребно, да сврше и курз у кувању и вођењу домазлука. Леп и пријатан рад могу наћи женскиње у пољопривредном раду баштованке, у одгајању пернате живине итд. Добре зараде добићеи у уметвичким занатима. Нарочито цртачице за уметничке мустре разних радова, одела, тапета, штофова. Основа свију ових позива је: дар, односно воља и љубав према изабраном позиву, осим тога телесна способност, а снага у првом реду темељно стручно образовање. Свака женска па и матере које имају да бирају позив за кћер своју, морају добро познавати рад и циљ поменутих стручних школа, јер кад се женскиња на ма какав позив одлучи, тај треба да јој испуни цео живот, да јој 32. мене њеву кућу, а не да позив врши површно шаблонски. Женин мозак. Многи говоре о женином малом мозгу. Је ли она доиста умно слабија од мушкарца. Је ли она то пе нарави или услед прилика. Један књижевник тражи томе узрока и вели: Данашњој жениној слабости не тражи узрока, него се задовољавају тиме, што мисле, да је природа тако хтела. Али ако промитримо услове под којима се жена развија, морамо бити правични и признати, да она под таквим условима не може бити другачија. Само васпитање наметнуло је жени | оне особине, које је карактеришу. | | Од најранијег детињства женска се деца. одвајају од мушке; мушкој деци даје се коњ, бич, и пуштају се напоље а женској лутка с којом се играју у соби. И саме те њихове игре од великих су важности и за телесно, као и духовно развиће њихово; мушкарци се више крећу, те се боље и развијају од девојчица, разуме се телесно, а за тим, они ће у отвореном месту наћи више предмета за игру, а често ћен сами правити себи играчке, а ту се више развија ум и само-