Ženski svet

диже, ко да заинтересује женским питањем остали, а нарочито меродавни свет ? Свакако све то треба да чини сам жепски свет , свет , чија је сама ствар. На то само ево no занимању да наведем пример из мог сталежа. Од када је учитељсгва као установе, па ево још и дан данас пије још учитељство доспело до оног степена на ком треба да је. А ко је томе крив ? Само учитељство, што није водило борбу за свој оп станак и развитак, него је увек војевало за другог. Ко је н. пр нашем учитељству крив, што као вероисноведно и аутономно учитељство није даље, но што јесте? Криво је само. Завиримо л у повесниду догађаја, видећемо, да је учитељство увек било војак струја и личности, које су у суирот тежњи и цели школе стајали, иа стајали су често и на страни оних, који су војевали баш и нротив самог учитељства. Беч, 15. априла 1894.

Док год само учитељство не буде војевало за себе, дотле ће учитељско и школско иитање бити „иитање боље будућности“. Тако и док тод женски свет не буде војевао за себе , а у духу као гито сиомену др. Ф., дотлв fie и женско иитане бити „иитање будубиости“. У том духу греба и наш српски женски свет да поради, те да и Српкиње по нримеру других женскиња војују за остварењем женског гштања, које се неће само остварити, које неће други остварити, које ће бити увек „питање будућности“, ако се сам женски свет не заузме за себе. На носао Српкиње! Немојте да вас неспремне затекне остварење женског иитања у дру* гих народа. На посао, Српкнње, свака по могућству и способности, а у корист оиштег женског питања, које, Бог дао, да се у што скоријој будућности н оствари!

Ј. Ј. Кнежевић, сл. педагогије.

ЧЕЖЊА.

По Кољцову.

Кажите ми, добри л>уди, Гдје ми драган сад станује? Ви ћутите! Шта ћу тужна, Нико не ће да ме чује! Да ли сада у самоћи Болан, тужан сузе лије, Или гдје год превесео Са дружином вино пије?

Кажите ми, добри људи ! Ђе ми драган сад станује? Ви ћутите!... Боже свети Нико не ће да ме чује!“

Да ли мисли: хоћу ли му Све до гроба вјерна бити, Или можда срећан, блажен У загрљај другој хити? Или можда у туђини И у гробу већ почива, А никога свога нема Сузама га да залива?

Свет- Ћоровнћ.

ДЕЧИЈЕ ИГРЕ.

II.

сим што дечије игре знатно унли Шб вишу на иравилан и успешан теу лесни развитак дечији, имају оне још и других добрих страна. Млоге матере из превелике бриге да им се дете у игри не удари, не падне, не озледи, не дају својој деци да се са другом децом играју, већ их стегом великом

уздржавају од мешања с другом децом. Така деца, која се никад нису с другом децом мешала, нити заиграла, одмах се познају, јер кад случајно дођу с другом децом у додир, незнају шта да почну, незнају, да л’ се сме друго дете руком додирнути; невешта су, бојазљива, мекана. А како ли другчије изгледа дете, које се

Бр. 5. ЖЕНСКИ СВЕТ

71