20. oktobar

А фтеннннЕе 1ааЕ

| путииков "Ел ВУЖЊЕ

(| %

:

|

4

ј

| СВА ЊИВА ; • а по РРА РРА

РАДУ има уста ањаамиивнеишие

КОМОоновоне

радне бригаде

ри сваком рејонском одбо-'

ру Народног фронта града Београда образована је ло једна комбинована бригада као нова форма добровољне радне јединице.

Комбинована бригада састоји се од по 4 грађанина са сваке основне фронтовске организације, тако да према броју основних јединица на једном рејону једна комбинована бригада броји од 100:— 120 лица.

Значај и ефекат рада ком» бинованих бригада је велики и веома важан у тражењу начина и установљењу форме за добру организацију добровољног рада и испуњавању задатака Петогодишњег плана. |

Карактеристика с рада грађана пријављених у комбиноване бригаде је у томе да су

сви грађани спремни увек и у свако доба дана и ноћи да пођу на добровољни рад чим их организација Народног фронта позове.

Циљ образовања комбино-

ваних бригада је у томе да У

свако доба и на свакоме месту, чим се укаже потреба за хитно испуњење постављеног задатка или извршење неког неодложног посла, ступају У акцију као претставници добро организованих и чврсто

дисциплинованих фронтоваца.

Комбинована _ бригада први пут се појавила 8 јуна 1947 г. на радилишту у Васиној улици. Њу је дао Трећи рејон Народног фронта, Пријатно је било ујутру посматра-

и. лепо ти ову бригаду како у редовима од по 4 лица“ дисциплиновано, весело и уз песму хита на радилиште. Рад је био напоргн. Вађене су камене коцке, којима је била каллдрмисана улица. Коцке су потом пренете на тротоар у Г миле, а пе који је био испод Камена товарен је у камионе И одношен. Том приликом радило је 66 фронтсваца који _ су дали 196 радних часова. Изва. Бено је и пренето на тротогр 85 м“ камена кацте, утоваре но је и истоварено у 9 камио.

на 15 м“= песка.

Грађани су за све време радили са пуно воље, одушевљено, свесрдно и весело, те је рад ове комбиноване бригаде дао веома задовољавајући резултат и сјајан ефекат.

Овакав рад је доказ више високе свести фронтоваца и испуњавању задатака постављених пред њих Петогоди“ шњим планом.

Прва појава комбиноване

бригаде Трећег рејона Народног фронта постигла је предвиђене и очекиване резултате рада и истовремено је показала правилан пут којим треба ићи да се што боље организује добровољан рад и искористи радни елан широких народних маса.

Надамо се да ће комбинова-

не бригале осталих рејонских одбора Народног фронта поћи истим путем као и да ће се убудуће рал ових бригада

развијати и обављати У овоме

смеру, за опште добро радно: га народа.

Сматрам да је потребно нагласити да образовањем комбинованих бригада није ННУ: колико измењена ни умањена досадашња организација до-

бровољног рада грађана и да ће се добровољни рад и даље обављати по предвиђеном плану у одређеним формацијама, независно од рада комби: нованих бригада, Војислав АТАНАСКОВИЋ члан Изв“штог одбора Трећег рејона |

НАЈНОВИЈЕ ИЗДАЊЕ СА РАСПОРЕДОМ СВИХ ПРУГА БОГАТО ИЛУСТРОВАН ЏЕПНИ ФОРМАТ

утена сад» и. 25-

Путников ред вожње је неопход- | но потребан свим путницима | и туристима.

Добија се у свим пословницама | предузећа путник и у већим киижарама

НОВИНЕ У ДОБРОВОЉНОМ |

винил пи И ==

Пред таблама на којима је истакнут распоред полагања оку-

пљају се групе студената

Отпочели су испити на Беог радском универзитету у јунском року

оново су оживели ходници београдских –_фекултета. По завршетку предавања у овој школској години, отпочели су испити за јунски рок. На улазима, у аулама крај табли на којима су истакнути распореди испита, данима се већ окупљају групе студената, Разгледају распоред испита и поново одлазе у собе или паркове да утврде оно што је још недовољно научено. Учионице у којима се полажу ' испити препуне су студената,. Поред оних који полажу, ту су у великом броју и они који ће тек за који дан полагати. Пажљиво се бележе питања и одговори, да би се касније, у кружоку, последњи пут претресло оно што се у току учења пропустило.

животу наших ученика и

"професора наступило је доба највеће одговорности, доба полагања испита, Брај школске године значи за ученике, од најмлађих до најстарих, полагање рачуна о њиховом раду, о дубини и трајности њиховог знања, Јер данас је свима јасно, да само рад и личне способности одређују сваком појединцу место У нашој државној заједници.

Одмах после ослобођења наше земље, просвети се посветила највећа пашња и непрекидно се улану велики напори да вуптура и знање постану доступни за широке масе народа, Широким народвим – слојевима је све то, до ових дубоних промена код наших народа било ускраћено, те се осетила спремност и велика жељада се сами изграђују и културно уз дижу и да изграђују своју 3земљу. Зато су и пред све ученине постављени озбиљни задаци, у првом реду учење и стицање знања, а затим помоћ на изградњи земље. Да би млади на_раштај могао на себе да прими одговоран положај у скорој будућности, потребно је, по Стаљиновим речима, да овлада тврђавом знања.

_ Ученицима који полању испите постављају се озбиљни захтеви. Матуранти својим одговорима треба да стекну право на зрелост. Испитне комисије треба да се осведоче о трајности · савладанот градива ученика, о ширини њиховог знања, о њиховој писмености и начитаности. Ученици треба исто тако да покању своју способност да се стеченим знањем сналазе у

основним појавама друштвеног живота.

Са разумљивим узбуђењем и радошћу _ ученик разреда

гимназије први пут у мивоту полањне испит, Њему је све ново, он са гордошћу осећа да постаје старији, озбиљнији, На испиту он полаже рачуна о своме учењу не само својим професорима већ и својим родитељима који се а њему брину.

У протеклој школској години велика већина ученика радила је савесно и озбиљно и'на тај начин проширивала видике свога знања и схватања, Наставници и омладинске организације прумали су своју помоћ у раду да би се отстранили штетни утицаји учења на брзину, грозничавости и ужурбаности, Градиво се утврђивало и _ водило се рачуна па не остане све за последњи дан. Испити су органски део целог шнолсног рада, законски завршетак школске тодине. Према томе, испити не треба да претстављају страх и неспокојство за наше ученике. На испитима ће кандидати, нарочито они на ви

Многи студенти са прве године престали су да буду „бруцоши“. Положени су први испити. Око 20.000 студената београдског Универзитета пријавило је преко 40.000 испита. Ово је до сада највећи број који је забележио београдски Универзитет. Ако се узме У обзир да има студената који су запослени и који нису пријавиљи“· ни један испит, онда просечно на сваког студента

долази најмање по три испита. Већ сада, после десетак да-

на од почетка полагања, успеси поји су постигнути на испитима потпуно су задовољавајући, Број студената који одустају смањио се на

Са испита који се одржавају ових дана на Правном фа-

култету

свим факултетима. Прве оцене показују да се полагању испита пришло много озбиљвије него раније. То нарочито важи за оне предмете који су тежи.

Велики број пријављених ис“ пита и први успеси дошли су као последица рада организације народне студентске омладине, Прекидајући са праксом „вечитих студената“, организација Народне студентске 0омладине поставила је као оснавни и најважнији задатак сваког студента — учење. Да би се тај задатак успешно · постигао, формиран је велики број кружока. Колективан рад у њима дао је боље резултате него на прошлим испитима. Студенти који су били у кружоцима показали су много ве-

У протеклој школској години велика већина ученика радила је савесно и озбиљно и на тај начин проширивали видике свога знања и схватања

показати дају

шем течајном испиту, вештину да промишљено

одговоре из свега онога што су.

У тој години учили, да покану способност у практичној примени стеченог знања. Наша држава очекује много од омладине свесне својих задатака, Омладина је, међутим, у много спучајева и досада показала своју оданост, родољубивост и пожртвовање У раду, дајући све од себе за испуњење циљева које је пред наше народе поставио друг Тито, Са развитном индустрије, привреде ну испуњавању Петогодишњет плана јављају се све веће потребе за културним, стручним с људима. Њих чекају на пољима, У фабрикама и рудницима, у сва ком засеоку наше домовине, Зато испити и нису само провера знања које су ученици стекли већ у исто време и провера зрелости карактера, што би доказало да је код ученика који одлазе у живот развијено осећање одговорности и дуга пред државом, Зато су испити и извесна контрола 90 спреми матураната за даље учење и Мивот,

Зато бат испити и захтевају особиту и стапну пажњу, прецизно припремање и добру организацију рада, Потребно је да и директор и наставници умногоме помогну својим ученицима, У току припремања за испите ослободити ученике разних обавеза и састанака и најбринжљивије повести рачуна о њиховом времену и њиховим

"знања и уверен

снагама. Врло је вашно указа-

„ти ученицима како ће поновити

градиво, створити им радне услове да би могли сталожено без сметњи, да уче.

За време спремања за испите ученици не треба да у себе уносе нервозу, не треба да раде преко својих физичких моћи, Време треба тако распоредити да ученик моње поновити це локупно градиво, водећи рачуна о одмору, остављајући довољно времена за сан. Ученик треба да дође на испит ведар, одморан, свестан свога рада и да ће добро одговарати,

У целокупном току испита мора да постоји савршен ред, и спољни и унутрашњи, Неопходан је мир, а исто тако треба избегавати прекомерно напрезање и узрујаност. Бод ученика треба створити уверење да ће на испиту наићи на разумевање, пажњу и правичност, Испитивач је друг сваког ученика, он никако не треба да буде хладан, срачунат непријатељ који већ унапред трани разлога да ученика „обори“, Много зависи оп вештине наставника да у критичном тренутну помогне ученику ноји се узрујао или.збунио. Еаткад је довољна и једнај реч, другарски поглед да би се ученику вратила присебност. Али је потребно и то да ученин на испиту добро зна да га никаква случајност не моне омести у добром одговору.

Наставници и родитељи под-

" Добра намера

— Зашто, побогу, дајете журнале на којима пада снег — Да се расхлади публи ка,

#

ћи успех него они који су индивидуално радили.

Поред кружока, готово на свим факултетима отворени су и курсеви за изучавање разних предмета. И стручни курсеви у многоме су помогли бржем и бољем савлађивању. тежих предмета. На консултаци- : јама пак, заједно са предметним наставницима, продубљивао се материјал потребан за испите.

Народна студентска омладина правилно је схватила вели- | чину потребе што бржег стварања стручних кадрова. Полажући на време и са солидним знањем своје испите, наши студенти ће се сврстати у редове стручних кадрова, предвиђених Петогодишњим пла“ ном.

· Испити у нашим школама

једнако желе добар успех својих ученина. А ученици ће, са своје стране, обрадовати _ својим успехом и наставнине и родитеље, који су У протеклој шкопској години уложили исто тако мното труда и напора, 60рећи се са разноврсним недаћама, које још увек постоје као последица тешкога доба онупације и разарања наше земље, Успех на испитима наших ученика биће најречитији одговор на бригу целога друштва о деци, о омладини. То ће бити одговор другу Титу на његов захтев да омладина учи и да се усавршава, како би држава добила нове стручњаке и активне грађане нашега друштва.

Даринка ГРАБОВАЦ

фронтоваца М! рејона

оквиру задатака који сто- |

је пред фронтовским организацијама у вези са остварењем _ Петогодишњег плана, Народни фронт Шестог рејона организовао _је добровољно радне бригаде, које ће умногоме олакшати да се изведу сви предвиђени радови, До сада је у радне бригаде уписано преко 2.700 фронтоваца.

За сада у Шестом рејону постоје два радилишта. У улици Грчића Миленка подиже се зграда гимназије, Земљани радови на овој згради углавном су завршени. На другом радилишту отпочела. је изградња зграде Народног одбора Шестог рејона.

Читав рејон подељен је на 22 радне бригаде, које добијају, свака посебно, седмичне задатке. До сада су сви задзци који су постављени пред бригаде били испуњени. Једна од најбољих бригада је 19 бригада са Лекиног Брда, која стално премашује постављене задатке. Бригада је објавила осталим бригадама такмичење. Да би се добила права сли. ка активности радних бригада Шестог рејона довољно је погледати резултате само једног радног дана. У недељу, 8 овог месеца, на изградњи гимназије, зграде Народног одбора, затим на рашчишћавању улице Војводе Глигора, и на планирању _ игралишта – Централног дома Југословенске армије учествовало је укупно 720 фронтоваца, Само тог да. на на игралишту ЦДЈ-а ископано је и планирано 238 кубних метара земље,

Потребно је нагласити да је приликом свих радних акција у Шестом рејону срећно решене и питање превозних средстава за одношење шута и земље са радилишта, Народни фронт је упутио апел свим кочијашима у Шестом ретону да недељом долазе на добровољ-= ни рад са својим колима. Ол, зив је био преко очекивања. Поред ових радова, ускоро ће се у Шестом рејону отпочети са радовима на изградњи радничких станова у Виноградској улици, ~ подизању обданишта у Маринкој Бари, затим на изградњи столарске фабрике „20 октобар“ на Вождовцу и на подизању колектпра ва Мокролушком _ Потоку у дужини од 600 метара. У свим овим радовима учество. ваће и радне бригаде Шестог рејона. Стеван МИЛИЋ

Ђакона Авакума 100

Фронтовци Шестог рејона на раду и ти НИН

Недостаци Градскога купгтила у Душановој улици

У Градском купатилу у У: лици Цара Душана постоји одељење са тушевима и кадама. У овом купатилу кабине су страшно запуштене и уопште не одговарају хигијенским условима, Осим три ек. сера, укуцана у врата, и једне узидане клупице, у кабинама нема ничега другог. Грађанин који се тушира приморан је да стоји на хладном — бетону, влажном од воде, јер нема даске на коју би, после туширања стао. Недостатак даске ствара прави проблем, како и на који начин да се човек обуче, а да не укваси и не испрља одело,

Питао сам зашто је то тако и добио овај одговор: „Даске нису згодне, јер се на њима ствара блато од прашине са ципела.“ Мислим да то уопште није тачно, јер је немогуће да посетиоци доносе на својим

ципелама толико много ,. трашине од које би се стварало блато. |

Но, то није све, У кабинама нема ни једне плетене мреже где би се оставио сапун. Онај који се тушира мора за пело 3 време да држи сапун у руши. Поред тога, таваница изнало тушева је толико дотрајала и. упропашћена _ да готово виси | над простором где се налазе тушеви. Ово не само ла ствара ружну слику, него је, шт' је још теже, и опасно по живот грађана, | 3

Све ове недостатке (а можла има и других које ја нисам уочио) требало би за време лета поправити, како би, у јесен када · наступе хладни дани, грађани Београда имали боље уређено купатило,

Петар пожоњи Цетињска бр. 2