Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

715

CYACKA ПРАКСА

вредне организације. Укупан приход и доходак и расподела дохотка opraнизационих јединида утврђују се завршним рачунима тих јединица, а укупан приход и доходак Службе као целине представља укупан приход и доходак свих неких организационих ј единица. Статутом или другим општим актом Службе ближе се одређују мерила за учешће организационих ј единица у приходима, ко je фондове имају организацноне јединице Службе, образована и коришћење заједничких фондова Службе као целине, начин удруживана средстава, и друга питања у вези са средствима за рад Службе. Тарифом накнада за послове и услуге Службе друштвеног книговодства за 1970. годину, у тарифном ставу 23. предвиђено je да за послове евиденције, послове контроле и информативно-аналитичке послове Служба обрачунава накнаду у износу од 3,1 од хиљаде на приходе друштвено-политичких заједница и друштвених фондова, пре њихове расподеле. Чланом 148, став 2. Статута Службе предвиђено je да приходи наведени у тарифном ставу 23, које сачињавају накнаде од царина, савезни порез на промет и камата на фондове у привреди, могу да се образују на нивоу Службе. Чланом 5. став 1. Одлуке о начину финансирања организационих јединица Службе друштвеног књиговодства у 1970. године од 23. децембра 1969. године одреВено je да се наведена средства образују на нивоу Службе, a распоре Вују на начин предвиђен у члану 10. Одлуке. Распоред средстава извршен je на тај начин што су предвиВена радна места у свим организационим јединицама Службе чији ће се трошкове покривати приходима из тарифног става 23. Тарифе. Радним местима из члана 10. Одлуке од 14. децембра 1970. године додато je и радио место шефа експозитуре у свим организационим јединицама Службе. На основу описаног правног режима финансијских средстава Службе друштвеног књиговодства и начина њиховог образована и расподеле,, Уставни суд Југославије je стао на становиште да средства образована на нивоу Службе служе за задовољавање јединствених интереса Службе као целине и да њихову расподелу, сагласно наведеним прописима, врше Савет Службе и генерални директор. Y том погледу, Одлуку од 14. децембра 1970. године донели су овлашћени органи и у складу са чланом 93. Закона о Служби друштвеног књиговодства. Исто тако, Суд je стао на становиште да je Одлука о начину финансирања организационих јединица Службе друштвеног књиговодства у 1970, години акт планске расподеле средстава и да као такав може бити изменен и допунен у току неговог извршена. Због тога je Суд оценио да није извршена повреда члана 154. Устава Jyгославије, jep je Одлука од 14. децембра 1970. године донесена у току извршена плана за 1970. годину. Овакво правно становиште Суда заснива се на одредби члана 143. Статута Службе која je била правки основ за доношене Одлуке од 23. децембра 1969. године и пене допуне од 14. децембра 1970, године. IV. С друге стране, правки режим образована и коришћена финансијских средстава Службе друштвеног книговодства, утврђен прописима важећим у часу доношена Одлуке од 14. децембра 1970. године, обезбеbyje организационим јединицама да самостално утврђују и распоређују