Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

716

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

остварени укупан приход и доходах, на начин предвиђен прописима који важе за привредне организације, ако Законом о Службы друштвеног кбиговодства није друкчије одређено. С обзиром да je наведеним Законом предвиВено да Be се статутом или другим општим актом ближе одредити мерила за учешће организащюних j единица у приходима и фондовима који се образују за Службу као целину, произилази да се мимо статута и других општих аката не могу утврВивати мерила која би сужавала самоуправна права организащюних јединица у вези са располагањем оствареним укушшм приходом и дохотком. Пошто je чданом 5. Одлуке од 23. децембра 1969. године предвиВено да се вишак средстава образование на нивоу Службе, а неутрошених за намене одре Вене том Одлуком, враћа републикама у којима je односни вишак остварен, то да би Савет Службе и генерални директор донели општи акт којим умањују износ вишка који треба да се врати републикама, на тај начин што би повеВали веВ утврВени обим коришВења тих средстава, потребно je да такав општи акт донесу на начин и у поступку који су нредвиВени за доношење општих аката којима се одлучује о обавезама организащюних јединица Службе. Поступак доношена наведене врсте општих аката je регулисан планом 199. Статута Службе. Y претходном поступку и на јавној расправи, Уставни суд Југославије je утврдио да нацрт Одлуке од 14. децембра 1970. године није био доставлен зборовима радних луди организащюних j единица Службе ради нзјашњавања и давања примедаба, сагласно члану 199. Статута Службе. Уставни суд Јутославије je оценио да се примена одредбе о поступку доношена општих аката у погледу изјашнавања зборова радних луди на нацрт општег акта, не може замените предлозима и мишлењима која су радни луди дали приликом доношена раније важеВег општег акта, а у конкретном случају предлозима ставленим при разматрану нацрта Одлуке од 23. децембра 1969. године. Осим тога, Уставни суд Југославије сматра да се вола радних луди, изражена на зборовима радних луди, може доказивати само запиеннком вођеним о току збора радних луди, а записник не може замените административни изврштај или писмо старепшне оргаlшзацноне j единице у којој je одржан збор радних луди. Према томе, пошто у поступку пред Уставным судом Југославије генерални директор и представник Савета радне заједнице Службе друштвеног кннговодства Главна централа, Београд, нису пружили доказе да je нацрт Одлуке од 14. децембра 1970. године био разматран на зборовима радних луди организавдюних j единица Службе, то поступак доношена Одлуке о допуни Оддуке о начину финансирана организащюних j единица Службе друштвеног книговодства у 1970. годили није спроведен у складу са планом 199, Статута Службе. Тиме je извршена повреда права самоуправлана радних луди који су, сагласно Амандману XV Устава Југославије, наведеним планом Статута регулисали питане одлучивана у конкретном случају, условлавајуВи доношење општег акта којим се одлучуј е о обавезама организащюних јединица, претходном изјавом воле изражеиом на зборовима радних луди органызационих јединица. V. Сходно напред изложеном, а на основу плана 35, став 2. Закона о Уставном суду Југославије, Уставни суд Југославије je одлучио да je Од-