Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
одговарајућих нових војводских савета а остали чланови бивших epeских савета ушли су у састав одговарајућих савета основное степена нрема месту становагьа или места набора, тј. изборног округа у коме су изабранн ( 10 ). То се односи и на чланове укинутих рејонских савета, који су ушли у састав градских савета одговарајућих градова, тј. Позна-Iьа, Шчећина и Гдањска. Јасно je да су укинути и срески органи државне 'праве, тј. начелнщн срезова као и среске управе, a такође и начелници рејона и рејонске управе у три поменута града. Начелници општина као и градова и општина, начелници и председници у већини градова, као и начелници рејона који су остали (у Варшави, Лођу, Кракову и Вроцлаву) ностали су у већем делу послсва првостепени органи државне управе у управном поступку, a војводе и председници градова у градским војводствима у еећем делу послова другостепени органи државне управе. Установ.ьено je и Миннстарство администрације, локалне привреде и заштите средине, коме су п.о. дата низ овлашћења у области органнзације и функционисања локалних органа државне управе, текуће коордннације и контроле рада одређеннх локалних органа државне управе, оцене о остварењу плана друшхвено-екоиомског развоја војводстава, као и решавања спорова измеВу локалних органа државне управе војводског степена.
111
Циљеви реформе локалних органа државне власти и управе назначени су у горе наведении законима којима се реформа уводи у живот у по j единим њеним етапама. Како стоји у уводном делу Закона о стварагьу општина и измени Закона о народним саветима од 29. новембра 1972. г., његов je циљ „да се створе бољи услови за друштвено-економекя развој села, за интензивнију пољопривредну производњу и побољшање жгшотних услова становништва (...). Он je донет и „у циљу продубљења социјалистичке демократије, даљег јачања улоге и ауторитета народних савета и њихових органа на сеоским подручјима a такође ради побољшања њиховог рада (...). Y ствари на исте циљеве, тј. на убрзање друштвено-економског развоја земље, боље задовољавање погреба становништва, продубљење социјалистичке демократије, даље јачање улоге н ауторитета народних савета и локалних органа државне управе a такође и на побољшање њиховог рада, указује се у уводном делу Закона од 23. новембра 1973. г. којим се уводи у живот II етапа реформе локалних органа државне власти и управе. Исто тако и 111 етапа реформе има за циљ како стоји у уводном делу Закона од 28. 5. 1975. г. о двостепеној административно] подели земље и измени Закона о народним саветима „ггрилагођавање административне поделе потребама убрзаног друштве-
(10) Проблематика састава народних савета у ловим јсдшшцама административне поделе земл>е за прелазни период регулисана je Законом од 28. Maja 1975. г. о двостепеној ад.мннистративној подели земл>е и измени Закона о народним саветима у чл. 34—36. Опшнрније о начину формиратьа нових народних савета нише 3, Јарош: Формираље састава народних савета у вези са реформой административне неделе државе, »Panstvo i 1975, св, 7, стр. 16 и нар.
507
РЕФОРМА ЛОКАЛНИХ ОРГАНА ДРЖАВНЕ ВЛАСТИ Ы Vili ADE 1972—1975. Г.