Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

510

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

подручја, народни савети не могу то да чине друкчије него управо као органи који руководе друштвено-економским развојем свог подручја утичући на све установе и привредне организаније на свом подручју и контролишу њихов рад. А у оба случаја у првом реду се ради о одлучивању о пословима свог подручја, о пословима локалног карактера и значаја, као и на шхо указује и Закон о народним саветима у чл. 1. ст. 2. о изражавању вол>е радног народа градова и села. Устав и закон о народним саветима после измена и допуна извршених у вези са реформой предвиВају могуђност установљавагва заједничких народних савета истог степена. О формирању заједничког народног савета за град и суседну општину одлучује војводски народни савет. Заједнички народни савет војводског степена je Народни савет вроцлавслог војводства и града Вроцлава, установлен законом. Народни саветн раде на заседањима, у ствари на седницама које сазивају њихова председништва. Редовна заседања сазивају се најмање четири нута годшпње. Поред њих, могу ce сазивати ванредна заседања. На свим заседањима савеги одлучују о питањима од битног значаја за њихово подручје. Као органи државне власти, они не разматрају индивндуалне случајеве грађана. Опште узевши они су позвани да руководе друштвеном, привредном и културном делатношћу у законом предвиђеном обиму. Основни акти, чијим доношењем народни савети остварују наведену функцију, јесу поред проблемских одлука одлуке о плановима друштвено-економског развоја и буџетима својих подручја. Ове одлуке доносе се на предлог одговарајућих локалних органа државне управе, у складу са смерныцама и задацима које су за локално пословање утврдили Сејм и Министарски савет. Народни савети такође координирају и контролишу извршење наведених планова и буиета. Издаци који се утврђују у локалннм буцетима морају имати покриће пре свега у сопственим приходима подручја. Народним саветима може се доделити дотација из централног буцета према буџетским прописима. Међутим, буцетске впшкове народни савети корнете за остварење својпх задатака, такође према буџетским прописима. Y Закону о народним саветима обСлежавају се пој едини степени савета: војводски, градски, рејонски и општпнеки, и наводе њихови основни задачи. Посебан знача] у том погледу имају одредбе којима се обележавају савети војводског степена. Ови народни савети: 1) усмеравају и координирају рад народних савета основное степена; 1) врше економску, друштвену и културну делатност у ширем обиму него савети основног стугпьа; 3) .могу уступати своје задатке, који се у закону иабрајају примера ради, саветима основног степена, према директивама Министарског савета датим уз сагласност Државног савета, при чему се уступање може пзвршнти уз пристанак народное савета који треба да преузима те задатке и уз истовремено уступахье сред става која треба да служе за извршење тих задатака. Војводски савети врше дакле руководеће-коордгшационе функцххје према саветима основног степена, a такође непосредно остварују задатке чији характер и знача] прелазе оквире града, рејона или огаптине. Из тога проиэилази заклучак да би шхтања чисто карактера и значаја, код којих би начин решавања