Arhiv UNS — Listovi stranaka
регулаторску функцију на тржишту, да се њен рад врло често углавном своди на регистровање и механичку дистрибуцију артикала, да економску интервенцију на слободном тржишту још увек не предузима у задовољавајућој мери и у ефикасним облицима, да је чест случај да гарантовано снабдевање закашњава или да поједини крајеви остају краће или дуже време без њега, чак и тада кад има довољно робе на складиштима итд., итд. Све то тражи од нас да појаву заостајања трговине што брже ликвидирамо, да најенергичније сузбијамо покушаје антинародне акције капиталистичких шпекулантских елемената у области трговине, да се боримо за нов тип трговачког кадра. Да би наша трговина државна и задружна постала способна да одговори великој улози и задатку да буде: 1) друштвени орган евиденције и контроле расподеле, 2) полуга за остварење подизања материјалног и културног живота нахпих трудбеничких маса на виши ниво, 3) полуга за учвршћење савеза града и села, радника и сељака на привредном пољу, 4) полуга за остварење наших планова изградње социјализма она мора решити три главна задатка: 1) да се ослободи бирократизма и неекспедитивности и механичности, које произлазе из бирократизма, 2) да прошири и правилно постави трговачку мрежу тако да трговачке базе, откупне станице и продавнице буду ближе произвођачима који имају шта да понуде нашој трговини и потрошачима, 3) да створи нови тип трговачког кадра који ће бити начисто с тим да се код нас роба не производи и не добавља ради трговине или ради профита, него ради потрошача. Само тако ће наша државна и задружна трговина моћи постати у правом смислу социјалистичка трговина. „Нема сумње да је то један од најтежих задатака. Међутим, ако хоћемо да нашем радном човеку обезбедимо нормално и солидно снабдевање ми тај задатак морамо решити“ (Кардељ).
Радивоје ДАВИДОВИЋ