Bitef

ODLOMCI IZ BIOGRAFIJE REDITELJA I TRUPE Kader Atu, u svojim nastupima ne okleva da se ogreši о zakonitosti igre hip-hop da bi sasvim slobodno obradio pokret. Zanima ga, pre svega, pojam susreta i uzbuđenja. KreacijaZđito da ne 2002. U torn komadu Kader Atu vrši limo istraživanje i gradi svet poezije i lakoće. Taj je komad „najosobniji“ rad Kadera. Opet 2002, postavka S one strane mora, ishod pedagoškog projekta, susreta igrača hip-hopa Alžira i mladih francuskih igrača Komad je igran petnaest puta Godine 2003, u okviru Godine Francuske i Alžira u Francuskoj postavka, Mekeš Muškin sa igradma hip-hop iz Alžira Ta predstava u korealizaciji s trupom Kefig obuhvata dva komada Kader Am u komadu Douar odaje priznanje alžirkoj omladini osećajnim i angažovanim rukopisom. Predstava je igrana pedeset puta. Godine 2004. komad Douar, u novoj, dužoj verziji, ulazi u repertoar trupe (mmeja po Francuskoj, Holandiji, Nemačkoj, ALžiru...). Godine 2006, postavka Strani h tela, međunarodni projekt će omogućiti Kadern da razmisli о dijalogu kultura, ali s „humane“ tačke gledišta i s velikim poštovanjem mmača STAMPA Kader Am se udružio s mladim Alžircima (Udmženi Srik’iz) da bi našao zajedničko mesto okupljanja umetnika s obe strane Sredozemnog тога Тако reći ni sa čim, nekolidnom torbi imigranata, igrači pokušavaju da nastave da sanjaju, da maštaju. Douar napisan u srcu boia koji više ne uspeva da se izrazi, ogromna je nada (Mari-Kristin Vemej, „Libération“) * „Znam odakle sam, našao sam svoje mesto“, cvrdi Kader Am, koreograf grupe Akrorap, roden u lionskom predgradu. „Ima još mnogo predrasuda u pogledu hip-hopa Znad, teško je govoriti о svom radu. Kao umetnik, pokušavam da provociram, iznenadim, pumjem.“ U Monpeljeu Akrorap prikazuje Douar, komad stvoren u okviru godine Alžira. Koreografiju, svu u tananosti nelagode življenja alžirskih mladih. Polazna tematika, pritisnuta i puna nade, olicava se u tim siluetama igrača opterećenih svojim prdjagom sirotinje. (Katrin Bedarida, „Le Monde“) * Donar Kadera Аша izgleda.mračniji, poeričniji i čvrsto konstmisan. Igrači predstavljaju imigrante izgubljene u nekoj tranzitnoj zoni, sludene, zaostale u nekoj nedođiji. Ovde je vođa Akrorapa radio na osećanjima trupe: pririsak znači ostati, strah da se ode, nemoć i želju za postojanjem... Mladi Alzimi u tome

uspevaju i još vise, zahvaljujuä energiji u nastajanju za igrom koja se nigde ne može svrstati, mešavini hip-hopa sa arapskoandaluskim naglasdma; igra pronalazi most između ovde i tamo, juče i danas... („Sud-Ouest“) * Lagaci, bežati, igrari; borba za preživljavanje je u srcu govora Kadera Аша Koreograf s Douarom radi na čamotinji, zatvorenosri, snovima о odlasku. Apsurdno, s tim nežnim prilikama Baster Kiton nije daleko. S rukama u džepovima kišnih mantila, igrači hodaju oborene glave. Po torn noge beže iz tih tužnih profila, koraci igre povući će malo po malo celo telo. Cornila i usamIjenost, obeležje izbeglica „Nisam niko“, progovaraneki glas. „Ne želim ovakav život“. U igri ponekad izbija nekakva neočekivana ženscvenost u muških, prilično adetski razvijenih igrača Zvuci ulke, radija, violine i arapsko-andaluskog uda (arapski žičani instrument, prim, prep) podržavaju ta lutanja Malo-pomalo ti putevi sluđenih se zgušnjavaju, sve dok na kraju svaki od njih ne izade na scenu nosed svoju veliku fotografiju, portret koji vapi željom za postojanjem. Te slike, međutim, podsećaju i na hiljade nestalih Alžiraca, kojima Kader Am posvećuje Douar... (Katrin Bedarida, „Le Monde“) * Dve lepe večeri u Teo Aržansu! Hip-hop bez usmpaka i inventivan s trupom Akrorap, koja pnkazuje Douar i Zarbat, solističku tačku Brahima Bušelagema.. Osećanja zagarantovana! Douar, komad Kadera Аша proistekao je iz predstave Mekeš Muskin prikazane u okvim Godine Alžira u Francuskoj. U predstavi je prikazano razlidto videnje dve koreograflje о alžirskoj omladini utonuloj u čamorinju i odsustvo budućnosti. Ako je komad (Odmor) Murada Merzukija bio daleko od uverljivosti, komad Kadera Аша je dokazao da je još mogućno dad hip-hopu humanu i poliričku verziju, zahvaljujuä originalnom rukopisu i pažljivom posmatranju tela igrača Danas se zrelost igrača potvrdila i komad, proširen u samostalnu predstavu, prikazuje svu dubinu želje Kadera Аша da do kraja dovede projekt izmedu Francuske i Alžira. Mešavina humora i ozbiljnosri, čamotinje, zatvorenosri, sna о slobodi... Izmedu je more, njegovi šumovi i brodovi koji odlaze na dmgu strana Pred пата je očekivanje jednog čoveka, mnogih ljudi. S rukama u džepovima, u shim istim jaknama, istom siluetom koja im krade identitet. Treba li se kriti ili istad? Prostorom prolazi grupa. Tela su istegnuta u luk, trapkaju u mestai, pa se vrte u krug. Tela se Ijuljaju, u ritmai mora u toj želji da se prede na dmgu strana Zbližavaju se i rastaju. Sviate se. Svučeni do pojasa, oživeli u toploj svetlosri, nalaze slobodu u hip-hopu? U odmerenoj ravnoteži koreografija izvlad solistiche delove, koje grupa guta i ponovo oslobađa. U iskušenju da žive kroz pokret, izranjajud iz pritiska, igrad kao da lebde u prostoru, protežu se, kotrljaju i talasaju uporedo sa tlom. Postaju lakši u igri. Flip-hop koreografa nije u majstorstvu niti u scenskoj