Bogoslovlje

коле у Софији били богољубиви људи из духовничкога чина, вешти и искусни у писању, који су одмах саставили у част свеца тропаре, похвалне каноне и житије 1 ): н-кдиж£ вголювдн ОТЪ ЙрК£ тоу ДОВрОПИСЕДЕ ИСКСД'СЕ СКЕ-кдЩ£Й. W Π,ρΚΟΕΗΚίχ· соуще чина ей. и \'л стаго л\аан!ш деыжими. сллкослокёе ε:κϊε и вк поувало» стго тропарЕн сетйв’леше ее тки час’, й (й)же ПОуваДНЈЕ КаНОНИЖЕ Н пФсНЕН. Й ЕЖЕ w л\ченн подрбЕноу стго пох'валал\и поеТсте оукрлшлютЕ. н йна иже ув£и дрккм прикладна. 2 ) Судећи по изразу ее теи час, и речима: отъжидауоу ЕС ПОГрЕЕСТИ WCTaiIKE] ©ТЙО Л\ЧЕНИЧЕСКаГО Т'кл’кси. н WToyA’wcûi,EHÏE πρϊΕΤΗ 3 ) које непосредно претходе наведеноме месту, Матија ту говори о служби новоме сведу, која je била на брзу руку написана одмах после његове смрти у очекивању његова погреба за хитну употребу у цркви: уп. й йна иже увЕн υ,ρκΒΕί прикладна. Ту имамо сватри дела, која налазимо у очуваној служби сведу: канон („поукалшЕ кйноннже), осталу Службу (тропарЕн и пТснеи) и синаксар (Cv л\чени пбдровноу стго поуваламн повТсте оукрашаютЕ). Дакле, готово нема сумње, да je ту Матијамислио на ову Службу. Треба још додати, што je служба заиста написана од неколико људи, што потпуно одговара сведочанству Матије. Ово се може извести из речи Службе : й лхйрй СЕЛ\нрЕIЙЕ βε'λϊε йспроснтЕ й ПЕЕДЕл\Е вјшил\е даровлтисЕ βε'λϊε' л\лсте 4 ). Држим, да je Сирку сасвим у праву, кад односи ове речи на авторе службе и каже : ако би био само један „певац“ службе, тешко да би овде стојало пе'кдел\е вашнл\Е 5 ). Дакле не можемо да сумњамо у то, да je очувана Служба баш та, за коју вели Матија, али ни откуд се не види противно тврђењу, на којем инсистира Сирку, да je састављена од софиских „научењака“ или бар просто урофеника и графана, ПОШТО речи: Н-кдИЖЕ ВГОЛЮКДН ЕГЙуЖЕ Toÿ ДОЕрОПЙСЕДЕ йскоусЕ сее'Ьдщен. w дркокныу соущ£ чйнл ей 6 ) сасвим не морају означавати само становнике града, него могу се односити и на сва свештена лица, која су се моментално налазила у Софнји. А баш у то доба тамо су се бавили сионски и синајски калуфери, који су примили велико учешће у догађајима, веза-

] ) jb., CCCXLIII.

2) Jb.. 137.

3 ) Jb,

J ) Jb., 7.

5 ) Jb., CCCXLVI.

°) Jb., 137.

208

Богословље