Branič

БРОЈ 2.

Б Р А П II Ч.

77

из суседне породице момак запроси, онда ндје довољно да она само пређе нз једве куће у другу. Она је требала да напусти огњиште свога оца, па да од сада обожава огњи ште свога мужа. Она је требала да нромене веру, да врши друге обреде и да употребљује друге молитве. Требала је да напуети бога свога детињства, па да се иокори другоме богу. кога и не познаје. Није се могла надати да ће о тати верна своме богу, обожавајући другог, јер у тој вери важило је стално правило по коме једео исто лице не може обожаватп два огњишта и две врсте предака. Жена чим се уда, иступа са свим из домаће вере својих отапа. и од сада приноси жртвс иа мужевљево огњиште. „Према томе, брак је тежач корак не само за девојку, него и за момка. Јер та је вера захтевала, да само онај нрпноси жртве на огњиште, који је крај њега рођен. Међутим муж доводи пред то огњиште странкињу, са којом ће од сада вршити тајанствене обреде своје релиђије, и којој мора новерити све обреде и све Формуле. које су имовина његове породице. Њему је то наслеђе иајдрагоценије на свету. Ти богови, ти обреди и те химне, које је наследио од својих предака, чувају га у животу и обећавају му срећу, богаство и врлнне. Муж у место да чува за се ту власт која га штити, онако као шго дивљак чува свога идола, мора «ве то да дели са својом женом. „Кад се овако проникие у мисли старих народа, онда се тек види од какве је важности била за њих брачна веза, и како је верозаконеко посредовање у томе било од потребе. Зар није било потребно да се девојка каквим свечаним об;едом уведе у релиђију коју ће од сада исповедати? Да постане свећеница прп оном огњишту крај кога није рођена, зар јој није требала нека врста иосвећења или усвојења? „Брак је био свечани обред, који је требае да произведе сва та велика дејства. Бера која је стварала брак, није била вера ни Јупитера, пи Јуноне, ни других богова с Олимпа. Берозаконски обреди ппсу свршавани у храму, него у кући, иред домаћим богом/ ; Он наводи даље, да је цер е монија . л. којим_се брак скда пао код стар их Грка, био сад х ављен из тпи чпна . Црви је сБршаван пред очевим огњпштем. трећи пред мужевљевим, Нц I ■*™ј||Г 111111 *—"""Угг,->11 """ПГ "" Г| » т - | ^ <М1 , |ј|>>|^ - |Г<>|"1Г| - Т7|ГГГ|Г{ЈД1.11||У I И 7 ' 11»ТРГГ | **^Г?Т*~ т '"' и "'"''''''* а другп ј с оио прелаз из првог у трећп. У нрвом чипу. отац окружеп својом родбином. нрино"си'~жртву и* свечаном формулом изјављује, да даје св ју кћер тоие молку. Та је