Ekonomist
327
2-0. — Тужба Државном Савешу противу расписа Минисшра Финансија односно Генералне Дирекције Царина ao таквог није допуштена, већ се може употребити само прошиву једног таквог расписа примењеног на један известан конкрешни случај.
Савез Шпедитера Југославије, поднео је Државном Савету тужбу противу решења Министра Финансија одн, Генералне Дирекције Царина ЦБр.-7858, којим је одбијен тужилачки Сав-з од тражења да се укине званично царињење робе по распису ЦБр. 1780. Тужиоци се у тужби позивају на чл. 273 Цар. Закона и траже да се тај распис као закону противан укине. Разлози у оптужбеном су решењу ови: тражење је неумесно јер је противно Правилнику ЦБр. 61755 од 10, септембра 1921. г. за извршење поступка за подношење царинских декларација и царинске робе ЦБр. 1730 од 10. фебруара 1918. г. У одговору на тужбу Министар Финансија није изнео никакве разлоге, него је само молио Државни Савет да тужбу као неумесну одбаци. =
Решавајући по овој тужби, Државни Савет је донео следећу одлуку: да тужилачки Савез Шпедитера Југославије, није поднео тужбу противу таквог једног акта управне власти, којим се у конкретном случају вређа право каквог појединца као каквог правног лица, већ је поднео тужбу у ствари противу једне уредбе, као општег правног прописа. Државни Савет као управни суд, нема право да оспорава важност таквог једног правног прописа у целини, већ само његову примену у сваком конкретном случају. Ако прописи овакве врсте нису у сагласности са законом, њих има право да у целини стави ван снаге једино Народна Скупштина у смислу чл. 94. Устава. Према томе, овде се не може заснивати административан спор у смислу чл. 15 Зак. о Дажав. Савету и Управним Судовима, пошто у овом случају постоји чак и слободна оцена управне власти гезр. Министра Финансија, хоће ли овај распис повући или не, Из тих разлога је тужба тужилачког Савеза Шпедитера Југославије одбачена као недопуштена на основи чл. 24. у в. чл, 19, Зак. о Држав. Савету и Управним Судовима. (О. Д. С. од 5. марта 1995. г. Бр. 24445/24. т.)
Ова одлука Државног Савета је сасвим у складу са прописима Устава и закона о Државном Савету и управним Судовима, по коме административног спора може бити само у случају повреде права физичких или правних лица у сваком конкретном случају каквим индивидуалним актом управне власти. Уредбе, расписи и у опште наредбе генералног карактера као општи расписи у целини својој, изузете су од администраТивно судске контроле, и подлеже само законодавној контроли, контроли парламента у смислу чл. 94. устава.
___М9.— По чл.49. зак. о непосредном порезу приликом порезивања акционарских друштава и друштава која полажу