Ekonomist

454

ни нема, то би фискални ефекат тог проширења био тај, да би укупни државни приходи на непосредним порезима у будуће били знатно мањи, што се с обзиром на стање државних финанција није могло ни смело дозволити. Проширењем порезног система који је сада у важности у Војводини имало би опет за последицу повећање државних прихода на непосредним порезима, будући да би тиме и у осталим крајевима били заведени неки порези који у Војводини одбацују велике приходе. Ну како је по изјавама самих меродавних фактора порезно оптерећивање досегло свој врхунац, није се могло посегнути за системом пореза који су данас на снази у Војводини и другим пречанским крајевима.

Према томе, доношењем једног новог порезног система ишло се је средњим путем. Будући да би по интенцијама "министарства финанција, приход на новим непосредним порезима морао бити једнак садашњим приходима из тих пореза, то би следећих година, они крајеви који су досад више допринашали на непосредним порезима допринашали мање, а тај мањак покривао би се већим доприносима оних крајева који су сада сразмерно слабо опорезовани на непосредHHM порезима. |

Другим речима Војводина, Хрватска-Славонија, Словенија који данас перцентуално плаћају највише непосредних пореза, плаћали би у будуће знатно мање, док би Србија и Црна Гора плаћале више. Смањење пореза у пречанским крајевима наступило би, услед укидања пореза на имовину, и услед укидања разних приреза на нспосредне порезе који су имали за последицу, да је порез доста пута изнашао више него сам приход. У Србији и Црној Гори повећање порезног терета настало би услед тога, што би се осим кућарине на властите куће увео и порез на укупни доходак који раније није постојао. Снижење и укидање приреза на остале непосредне порезе било би потпуно палалеризирано увађањем пореза на укупни доходак, који како је познато, обзиром на високи прогресивни кључ осетљиво прогађа већи укупни доходак.

У томе да ће нова порезна реформа имати за последицу смањење порезних терета у пречанским крајевима а у повећању у Србији и Црној Гори лежи и највећа потешкоћа око доношења те реформе и ту у главноме морамо тражити уз-