Istočnik

— 83 —

А особито је важан душевни пост: уздржавање од свих грјешних мисли. Тај пост је пламен, који сажиже гријех у нама, а чисти душу и двје јој снаге. Молитва такође чува човјека од гријеха, јер ко се срдачно моли Богу, тај ће се чувати од гријеха. Иначе се он не би молио, не би му молитва имала смисла. Молитвом кријепимо своју душу, јер се вјеџбамо њом у побожвости, у смјерности, послушности Божјој вољи, задовољству са својим стањем, љубави према ближњима и т. д. А то су све врлине, које не трпе гријеха уза се. Кад се молитва споји са постом, а придружи још и срдачно кајање, тада је човјек заштићен од гријеха. Највећи Божји угодници молили су се Богу и постили, па је то чинио и Спаситељ наш и оставио нам такав примјер и заповијест како ћемо се лијечити од гријеха. Лринеси Богу жртву хвале и подај Вишњвм молитве своје! (Пс. 49, 14). Ниневљани иовјероваше Богу и обукоше се у кострет (Јона 3, 5). Стражите и молите се Вогу, да не иаднете у наиаст! (Мат. 26, 41). Молитве швоје и милосшиње изирпие иред Бога (Дј. ап. 10, 4). Достите и молите се Богу / (I. Кор. 7, 5). Молитва вјере спашИе болнога (Јак. 5, 15). Ништа шако не затвара ^аволу иут у нас, као чесшо мољење (Златоуст. Слово 4. о непост. Бож. прир.). Ђаво нииша не љуба шако јако, као раскош и ии/ансшво (Златоуст. Бесј. 58 на Мат. гл. 17). Г1ета недјеља часног поста. Марк. 10, 32—45. п. 32. 11 ое/ ИК 1ис8с г к ованлдеслтк, 32. Узевши Исус дванаестондчдтту илгк глаголати, гаже \ ота ^8 рицу поче им казивати шта ће 6/иВ кк1ти: бити с 1Бим: 33. се, косрдилп* ко [ерб- 33. Ево идемо у Јерусалим и сллн/М г 1\, и Скпгк чмок^ческУи преддн^к Син ће човјечји предан бити глав8дет г 1х а()\Јсрни<и г к и киижникиЈЛПк, н варима свештеничкијем и књижевЛ с В датт* его на слнртк, и нреддд/М^к ницима и осудиће Га на смрт и его газик«)л\ г к: предаће Га незнабошцима: л 34. И пор^гангтсА е/и8, и оуд- 34. И наругаће Му се, и биће зв атт ^. его, и Лплкиотг его, и оукпот^к Га и пљуваће Га и убиће Га и его: и трЕтТи денк воскреснстт*. трећи ће дан ускрснути.

9*