Istočnik

Стр. 540

ИСТОЧНИК

Бр. 20.

в) половица парохијске награде односно плате парохове од парохије, која је упражњена, а опслужује је сусједни парох. г) заостатци непокупљеног 10%-ног приреза, заосталог у год. 1905 д) свота од свештеничке сталне награде односно плате путем редовпих мјесечних устезања у износу од 3%. ђ) све црквено-школске општине дужне су у свој годишљи прорачун редовно уносити суму од 1% својих цјелокупних годишњих доходака. е) добровољни прилози и завјештаји. § 13. Уложни приноси свештеничком миров. фонду никоме се ни у ком случају не враћају. § 14. Фондом управља Велики управ. и просвј. Савјет. у смислу § 210 сл. г. Уредбе. У случају нреиначења уредбом прописаног дјелокруга Великог управног и просвј. савјета, фондом ће управљати одбор свештеничког удружења § 15. Исплаћивање мировина у случају тачке 6) § 7. не може настунити прије навршене 5. год. иза санкције ове уредбе. § 16. У случају потребе преиначења ове уредбе мора се иоступати истом процедуром, којом је и постала. У Мостару, 17. новембра 1906. Слиједе потписи*).

КњиЉевне оцјене и прикази. Парох Владишир Милутиновић, Катихезе за I. разред основне школе Одштамиано из »Богословског Гласника«. Срем. Карловци, 1906. Цема 1 круна. (Свршетак ) Могу образложити ту своју примједбу и с друге стране. Кад се сврши II. степен, вјероучитељ ће се питањима увјерити, да ли су дјеца бар донекле примила ново знање. То је дидактички захтјев. У Катихезама г. М. то се чини на III. степену. Тамо ћемо скоро свуда наћи егзаминаторна питања, која се односе на II. степен, на стварно и појмовно тумачење, што опет спада на II. степен. Или: ново градиво (на П. ст.) смијемо и чак морамо, ако је опсежније, раздијелити на одјељке. Послије сваког одјељка морам пропитати дјецу (као што чини и г. автор н. пр. у 11. катихези), да се увјерим, колико су га уевојила. Узмимо н. пр. 20. катихезу. Други степен је превелик за I. разред. Ја бих га подијелио на два дијела. Начинио бих паузу тамо на 53. стр. послије става : »У Египту је био други цар, тамо није могао Ирод нишга заповедати«. За другу половицу бих навео специјални (ужи) »циљ». Кад бих испричао прву половицу, зар не бих ставио иста она питања, која су код г. М. на Ш. степену до половице. А ону другу половицу бих питао послије другог одјељка. А гдје је онда Ш. степен? — Нема га. Из конзеквентнога постугжа г. М. види се јасно, зашто је он тако радио. Ни зашто друго, већ што је схватио, да се спајање увијек извађа само са оиим

*) У овом пројекту аакона ва мировинску уредбу српског православног свештенства у Восни и Херцеговини прихватидо је многе тачке и свештенство дабро-босанске епархије, на својој сјед. ници 12. о. м., а неке је од њих ивмијенило и допуниио, што ће се свештеиству накнадно овим истим путем саопштити.