Narodna milicija
екује много више губљења времена а и теже је. Придржавајући се овог принципа, ако је то потребно командир станице НМ мора радити са сваким појединцем и то онолико колико је потребно да његовом потчињеном градиво које је обрађивано буде потпуно јасно.
3) Настава, треба да, је очигледна. Лењин је ово формулисао овако: »Од живог посматрања ка апсолутном мишљењу и од њега, ка пракси«.
Настава не сме да буде бесциљна и мртва већ да спреми припадника НМ да може успешно решавати свакодневне задатке. Настава, не сме да се заснива, на, апстрактним претпоставкама, већ на конкретним примерима, који се непосредно усвајају. Све то што се предаје мора, бити поткрепљено доказима разума да не остане места сумњи и забораву. Ово значи да у моменту када, примамо то знање, оно треба да нам буде потпуно јасно, да га видимо својим очима, да нам изгледа као да га можемо руком опипати. Према, томе неопходно је потребно да се што више употребљавају средства за извођење наставе (слике, макете, употреба табле итд. и настава објашњава на истинитим примерима из свакодневне праксе. Овакви примери остаће трајна својина нашег ума. Све оно што није тако примљено заборавиће се. Време које је предвиђено за, наставу кратко је и драгоцено и не може се дозволити да оно пропадне, што се дешава ако лице коме се предаје и објашњава све то не упамти, већ му остане нејасно и неразумљиво. Захтев да се настава изводи очигледно није само због тога, да се помоћу очигледних средстава одржи пажња да, се лакше објасне и учврсте знања, већ се очигледност захтева што је знање засновано на посматра њима дубље знање и оно помаже развијању мишљења.
4) Настава је некада имала догматички карактер тј. примано је оно што се је предавало без улажења у смисао, учено је механички, напамет, примано је све на веру, тако и никако друкчије или како то наш народ каже »адраво ва готово«.
Инж. М. МИЛОСАВЉЕВИЋ
Данас се код нас захтева да све буде свесно “TJ. ди се командир станице стара да му потчињени све усвајају и чине смишљено и да предавање изводи тако да млађе нагони на размишљање, расуђивање, да самостално долазе до закључака. Ако се знања тако усвоје, онда ћв она бити сигурна, чврста, и трајна. |
5) Повезивање теорије са праксом. Потчињени треба, не само да схвати и запамти оно што је командир станице предавао и објашњавао, већ да стечено знање може применити у пракси и у животу. Не спроводећи овај приндип повезивања, теорије и праксе настава постаје једнострана, и апстрактна. Ово повезивање. командир станице може нарочито повезати кад иде у службу са млађим. Уз пут намћиће на много којечега па повезујући оно што се је теоретски свладало са тим и како би у том моменту требало поступити и како ће командир станице заиста, да поступи, биће најбоље спровођење тога прнципа. Ово ће његовом млађем остати у трајном сећању.
6) Поступност и систематичност у настави. Већ сам наставни програм придржава, се тога, принципа. Исто тако предавања треба да буду таква да се ново заснива на старом предавању и да. се претходно учвршћује следећим предавањем. На тај начин процес усвајања знања постаје непрекидан.
Ако командир станице буде друкчије радио створиће се код потчињених забуна, збрка и губи се воља, за даљи рад.
7) Настава треба да побуђује љубав за стицањем знања. Зато настава, треба да буде занимљива и тада, неће бити досадна, но ипак не може све бити занимљиво јер има и досадних ствари. Треба потчињене навикавати да раде не само оно што је занимљиво већ и оно што их не интересује из љубави према свом позиву и стицању знања. Треба да се развије интересовање за озбиљан рад. Треба развијати свест о дужности пред самим собом и Отаџбином, јер нашој Отаџбини потребни су људи знања и умења,.
Савремени саобраћај и улога Народне милиције у њему Важност и израда скице саобраћајних несрећних случајева
Напретком технике све више се испољавају главне особине моторних возила а то су: могућност превожења, све већих терета, сигурност вожње и непрекидно повење брзине. Како се истовремено подиже и културни ниво човека и његове потребе за живот постају све веће, то је из године у годину и број моторних возила, све већи.
Неминовно је да повећање брзине и броја моторних возила, а у већим градовима и повећање броја. становништва, повлачи за собом и повећање броја саобраћајних несрећних случајева. Тако је например у 1948 години у Београду погинуло 48 особа, а теже или лакше повређено 810, дат је у 1949 години погинуло 54 особе, а теже или лакше погз-ђено 462. У већим градовима ове су цифре и несразмерв «пе тако да је у 1947 години у Бечу погинуло у саобра.агпим неср'. ма 256 особа, а теже или лакше повређено 4202.
Како је улога моторних возила у животу савременог човека, огромна, то се саобраћају мора посветити нарочита пажња и омогућити моторним возилима да што више испоље поменуте особине, а истовремено довести у склади
саобраћај пешака, нарочито њихов прелаз преко коловоза, и саобраћајне несреће свести на што мањи број.
Ова сложена и деликатна дужноет је поверена органима Народне милиције, а на првом месту органима, саобраћајне милиције, јер је она та која будно прати развој и струјања саобраћаја. Поред напорне дужности Ha саобраћајним местима где су животи грађана и народна имо-“ вина поверени савести и искуству саобраћајних стражарапозорника, саобраћајна милиција се залаже за разне превентивне мере као: реконструкцију улица, тргова и скверова у циљу бољег прилагођавања саобраћају, непрекидну контролу над исправношћу возила, одређивање пешачких прелаза и контролу да се исти поштују како од стране возача тако и од стране пешака, постављање разних саобраћајних знакова, строго оцењивање на испитима за возаче и коришћење истих да се кандидатима укажу њихове грешке, предоче опасности и последице од истих итд. итд.
Поред наведеног дужност је органа Народне милиције да се први нађу на месту несрећних случајева и поведу
15