Narodna milicija

Потпуковник ЈОЖЕ ЧЕРИН

0 НЕНИМ ПИТАЊИМА МАТЕРИЈАЛНОГ ПОСЛОВАЊА У НАРОДНОЈ МИЛИЦИЈА

Материјално, обезбеђење припадника Народне милиције важан је фактор који делује на правилно извршавање задатака који се свакодневно постављају пред припаднике Народне милиције, како пред појединце тако и пред Народну милицију у целини. Материјално обезбеђење мора, бити свестрано п треба да обухвати сва средства која су припадницима Народне: милиције потребна за успешно извршавање задатака. Овим задацима, материјалном пословању у Народној милицији може се одговорити само под условом, да се то питање решава стално а не кампањски, :

Пракса која. је владала, у погледу материјалног пословања, до краја прошле године, показала је низ недостатака у погледу правилног распореда расположивих средстава и у погледу правилног коришћења истих на, терену. До тога је дошло због разноврсности материјалног књиговодства, које је вођено на разне начине, и уколико је HOстојало, није било тачно и кроз то књиговодетво. није се могло наћи одговарајуће стање опреме на терену. Даљи узрок томе била је слаба, или никаква евиденција.

Слаба евиденција још је рак (рана у социјалистичкој планској привреди, па према томе и у материјалном пословању које се спроводи у Народној милицији, јер је и план потреба Народне милиције саставни део ошште државног привредног плана и само тако га треба и третирати. Разумљиво је да због слабе евиденције о материјалним потребама терена долази у питање рвалност планова које сваке године подносе републичке управе Народне милиције, а који треба да буду састављени на основу реалних потреба, терена, а исто тако долази у питање реалност плана који се на основу добијених планова из народних репубтика саставља у Главној управи Народне милиције. Због слабе евденције није се имало довољно прегледа о снабдевању терена, па се је због тога приликом подношења равних требовања, прилазило шаблонски и нереално. Због тога треба. водити рачуна, приликом састављања, планова, о реалним потребама терена, да се не планира више него што је потребно, јер то значи да се смањују контингенти другим установама којима је роба исто тако по: требна. 'Преба водити рачуна и о томе да, планови не буду сувише уски и да не би обухватали све потребе које се показују на терену. У досадашњој пракси било је једно и друго те убудуће са том праксом треба. раскинути.

Слабој евиденцији је основни узрок слабо и неодговорно вођење материјалног књиговодства у Народној милицији. Да би се то питање решило и да би се на читавој територији ФНРЈ за потребе Народне милиције завело једнообразно књиговодство издато је прошле године »Опште упутство за вођење материјалних књига, по служби снабдевања са, опремом у Народној милицији«.

Ово улутетво нако има малих недостатака које ће морати у блиској будућности претрпети извесне исправке и допуне ипак прететавља велики корак унапред у правцу сређивања материјалног пословања. Ово потврђују ревултати који су већ до сада постигнути у практичном примењивању тог Упутетва. Упутство регулише разна питања, која до сада нису била регулисана или су била регулисана делимично кроз разне расписе. Таква питања су например пријем и издавање опреме, контрола над материјалним пословањем, поступак приликом инвентарисања, поступак приликом расходовања итд. То значи да су тим

Упутством регулсана баш она питања по којима се до краја прошле године није довољно радило.

Доста је било случајева неправилног задуживања, и раздуживања, припадника, Народне милиције равним деловима опреме. На тај начин била је прилично онемогућена контрола о кретању и правилном коришћењу опреме. До оваквих случајева делимично долази због непознавања, материјалног пословања, од стране појединих другова који раде на том послу, али у већој мери до оваквих случајева, долази због неодговорног и лабавог односа према, материјалном пословању, а ни једно ни друго не може да правда отеуство тачне евиденције.

Резултати таквог нетачног пословања су директно упропашћавање државне спреме, што се ни у ком случају не може и не сме дозволити, или нетачно задуживање припадника _ Народне милиције са појединим деловима опреме, од којих се касније тражи да врате а ако немају опреме да плате оно што уствари нису ни примили. Ово претсавља директно ударање по човеку који се из сасвим разумљивих разлога жали на такав поступак. Тако св ствара непотребна преписка која се штетно одражава на нормално материјално пословање. Треба напоменути да има неправилности по другом случају сразмерно далеко мање него по првом случају. То је, поред осталог, показало и инвентарисање које је у почетку ове године, нако са много тешкоћа, обављено у свим народним републикама.

Инвентарисање је најбоље показало колико је била слаба евиденција. Због тога је нужно морало бити, у појединим јединицама Народне милиције, вишкова и мањкова. У том погледу постоји код појединих другова који раде по снабдевању и код појединих другова који су дужни да контролишу тај рад неправилно схватање, да се од вишкова могу покрити мањкови, што је сасвим погрешно, јер се ради о томе да и у једном и у другом случају материјално пословање није вођено правилно и не може се ничим правдати. Овакво схватање може довести до лабавог извршавања задатака а тим и до материјалне штете.

До вишкова и мањкова, а то значи до материјалне штете, долази ив више узрока. Кад говоримо о томе да треба материјално пословање средити и спречити вишкове и мањкове онда није довољно ствари постављати у виду апстрактних појмова, јер тим нећемо ништа постићи, већ треба предузимати мере како би се слабости које проузрокују такво стање спречиле и искорениле.

Један од таквих узрока је неправилно и неодговорно примање и издавање материјала. Било је случајева да се разна опрема или други материјал издавао из магацина без правилног требовања и без прописног одобрења за издавање материјала. За то су постојала само разна усмена и телефонска наређења, која нису довољна да би се могао оправдати издатак. Исто тако материјал се није правилно примао у магацину, нису свуда формиране комисије за примање материјала па се и материјал не прима комисиски и то како по квантитету тако и по квалитету, и није се заводио у за то прописане књиге, то је све тако крупна грешка коју треба што пре ликвидирати и придржавати се прописа који регулишу примање материјала (види члан 20 Општег упутства о' вођењу материјалних књига). Било је случајева да поједине среске управе НМ шаљу другове у републичке управе НМ ради преузимања

; 17