Narodna milicija

О РАДУ ВИШЕ ГИМНАЗИЈЕ НАРОДНЕ МИЛИЦИЈЕ У СРЕМСКОЈ КАМЕНИЦИ

Свакодневни задаци и проблеми са, којима се припадници НМ сретају на терену, траже од њих високу стручну и општу наобразбу. Кроз разне курееве и школе припадници НМ, стичу потребно знање, они се њиме наоружавају сваке године све више. Једна од таквих школа је Школа, за официре АМ у Сремској Каменици која спрема, командни кадар НИМ. У оквиру наставног програма ове Школе предвиђено је да се уз стручне и војничке предмете изучавају и неки општеобразовни предмети. Доцније се указала потреба да слушаоци ове Школе претходно сврше три разреда гимназије и нижи течајни испит у овој Школи. Разлози који су диктирали отварање гимназијског течаја у оквиру Школе били су углавном објективне природе. Прнпадници НМ нису, у већини, били. у могућности да на терену заврше нижу гимназију, а уколико су је и завршили знање им је било површно. Резултати постигнути на тим течајевима оправдали су наде које су полагане у слушаоце. Свршени слушаоци показали су далеко боље, потпуније и солидније знање од оних који су долазили са терена. Они су са више успеха могли да наставе стручну наставу у оквиру ове Школе.

Разумв се да се није могло стати са даљом општом наобразбом која се стиче градивом нижих разреда гимназије. Наш културни, привредни, политички и друштвени живот нагло се развија. Ми изграђујемо социјализам, а то истодобно значи и тражи виши културни степен сваког појединца. То се још више тражи од припадника, ИМ, а нарочито од његовог командног и руководећег кадра. Уколико буде општа наобразба потпунија, утолико ће она бити солиднија, база, за изградњу бољег стручног и политичког Dpyководиоца. Имајући у виду добре резултате општеобразованих курсева у овој Школи, а у тежњи да се НИМ даду ка“ дрови са вишом општом наобразбом, отворени су априла 1949 године виши разреди гимназије у оквиру ове Школе. Том приликом отворена су оделења четвртог разреда, а сада раде четврти, пети и шести разред. Постепено ће се отварати и остали разреди закључно са осмим.

Настава траје 6 месеци. На крају шестог месеца слушаоци полажу из пите из градива које су слушали У том разреду. Ради сео плану и програму који је прописан за гимназије. Иако је градиво обимно а време кратко, резултати су врло добри. Постигнути резултати проистичу из материјалне обезбеђености, наставе, састава, слушалаца и квалитета наставе.

Смештај, исхрана и организација, Школе, као и леп положај на огран-

20

цима Фрушке горе пружају одличне услове за рад у овој Школи. Сем тога сви слушаоци су обезбеђени са уџбебицима и другим школским прибором. Нарочита брига је посвећена школским кабинетима. У релативно кратком времену, нешто више од годину дана, отворени су кабинети који већ данас могу да задовоље наставне потребе, а истодобно да послуже као пример како ее организују и уређују школски кабинети. Нарочито морамо истаћи богатство природописног кабинета који већ сада броји преко 200 препарата. Колекција птица, прететавља реткост за школеке збирке. Интересантна, је такође и богата збирка, руда и минерала, које су прикупили сами ученици. Уопште тежи се да сами слушаоци прикупе и израде на ставна средства, у чему се постижу добри резултати.

Састав слушалаца је исто тако интересантан. Опште узев сви слушаоци су приближно истих година, већином млађи људи. Има ту бивших курира који су приступили покрету још као деца, има и старих, рањаваних бораца, старих по стажу у борби, а младих по годинама. По социјалном

саставу то су углавном синови рад-,

ника, и сељака. Но без обзира, на разлику у годинама и ратном стажу, сви су они једнаки у односу према својим дужностима. Сви су они свесни да су дошли у ову Школу да стекну што више знања, како би једнога дана вршили дужност онако како то од њих тражи народ и Партија.

Осим свести о потреби рада и учења треба истаћи и форме рада које се примењују у Раду са слушаоцима. Највећи проценат слушалаца дошао је у ову Школу са слабим предзнањем нарочито из неких предмета као што су математика п језици. У почетку се трошило много времена док се није уједначило внање слушалаца, јер ту има слушалаца из свих народних република, који су претходне разреде свршили у равном временском периоду и под разним околностима. Комбинује се колективан рад у кружоцима, и индивидуалан рад. У старијим разредима _ преовлађује“ индивидуалан рад. Олушаоцима који теже уче поједине предмете, помаже се на више начина. Обично у том случају постоји лично задужење бољих ученика. из тих предмета који имају задатак да, помажу своје слабије другове; честа 'е и директна помоћ наставника. Наставници после наставе помажу слабијим ученицима у виду објашњавања, пропитивања или понављања градива. Форме рада нису укалупљене и круте. Оне се мењају од случаја до случаја, већ према томе какве је природе тежина материје или колики је број слушалаца којима треба помоћи,

Нарочита се пажња поклања, свакодневној контроли успеха ученика. У учионицама Ha видном месту стоје графикони који показују кретање слабих оцена и табеле из којих се види успех сваког појединца у разреду.

Ни културни живот слушалаца, није занемарен. Они често имају прилике да виде неки добар филм, позоришну прететаву или да чују неко добро предавање. Велики интерес влада и за фискултуру; лети се купају у Дунаву, зими се скијају, али најпопуларнији су футбал и шах. Фискултурна активност нарочито је јака у првим месецима рада а доцније уколико се ближе испити интерес за“ спортово опада и сва се пажња преноси на учење. |

Тешко је рећи ко је најбољи и највреднији ученик, и ко више помаже слабијим друговима. Има их већи број нарочито у старијим разредима. Међу многима истичу се Обрен Ђукановић, Гојко Вигњевић, Мате Прпић, Мато Пезељ и Јосип Крајина. |

Школа има сталне и хонорарне наставнике. Добри резултати који су поотигнути у настави су поред залагања слушалаца и резултат напора и залагања _ наставничког — колектива. Они су несебично преносили знање на своје ученике не гледајући на, радно време и тешкоће.

Почетком 1952 године свршиће прва генерација пуну гимназију, а то ће значити још један корак напред У квалитетном уздизању кадрова HM.

Да су постигнути велики успеси и да се темељито прорађује предвиђено градиво, потврђује и признање Савета, за науку и културу Владе ФНРЈ Београд које је упућено Главној управи НМ, ва похвалом следеће садржине: »На испитима у Гимназији Министарства унутрашњих послова ФНРЈ у Сремској ЊКаменици, одржаним у априлу 1950 године, ученици ЈУ и МУ разреда показали су да потпуно владају целокупним наставним градивом предвиђеним за ове разреде, Ово је постигнуто великим залагањем како свих ученика тако и свих наставника па стога

ПОХВАЉУЈЕМ

Управу, наставнике и ученике ЈУ и М разреда гимназије Министарства унутршањих послова ФНРЈ у Сремској Каменици за одличан успех у 1950 години.

Помоћник министра Иво Фроал с. р.«

Саопштење ове похвале дало је потстрека слушаоцима и наставничком колективу за, још веће залагање у будућем раду и већој борби за квалитет знања.