O uređenju Beograda : izveštaj komisije, određene od strane odbora opštine grada Beograda

14

Земуна или Батајнице, одатле извести потодну везу северних железница са јужним, (евентуално преко Аде Цигавлије).

Пројектовати кружну железницу са електричном вучом за везу периферије града са средиштем, па предвидемии и погодне саобраЋајне везе било железнипама или електричним трамвајима у правцу ка Авали и другим тачкама околине Београда. 5

Поред железничке везе са Земуном, која постоји, пројектовати још на подесним тачкама и везу трамвајима као и везу за колски и пешачки саобраћај.

При пројектовању изложених железничких и трамвајских саобраћајница водити рачуна о конвергеитним и дивергентним сабраЋајним линијама у правцу Београда.

2. Саобраћај водом. — На простору Баре Венеције у вези са железничким саобраћајем пројектовати локално пристаниште за Београд са. распоредом потребних грађевинских објеката. |

Главно пристаниште предвидети и пројектовати на простору између Београда и Земуна са распоредом потребних грађевинских објеката и железн. колосека.

Пројектовати израду и осигурање од осипања савске обале од Чукарице до Дунава и око Доње тврђаве, а Дунавом до села Вишњице осигурати и на подесним местима предвидсти удобне приступе за истовар и утовар робе. При томе резервисати довољно простора за локалну трговину са техничком гра-