Opštinske novine

Стр. 614

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

за око две године, те би мост могао бити готов у најбољем случају до конца 1933 године. *На земунској страни су, према првобитним пројектима, извршене неке измене које су већ одобрене од надлежних министарстава —, а које се састоје у овом: Пад пута од краја моста с леве стране према Земуну повисиће се од 2% на. око 4%, да би се дошло до потребне коте 76; вијадукт од мосног стуба па даље имаће шест распона с отворима од по 15 метара, кроз које ће водити улице у овај будући део града. Насип, који ће се изградити уз леву обалу Саве, између оба моста, биће удаљен око 220 метара од тока реке и биће дуг 1.300 метара, са ширином круне од 12 метара. И кота на-

сипа биће 76, с падином насипа према Сави 1:1.5, а с друге стране 1.2. Овде смо у главним потезима изнели све оно, што је до овога тренутка учињено, да се ово врло важно земљиште регулише и уреди. Финансирање свих ових радова, који се односе на Земунску општину, извршиће она из великог инвестиционог зајма, од којег су до сада исплаћене четири рате, од укупних пет. Свака рата износи .70.000 долара. Из сретстава овога зајма Земун би имао да регулише и повиси дунавски кеј, да спроведе канализацију, да инсталира у главном водовод, што би све много допринело побољшању врло неповољних здравствених прилика Земуна, 3. Д.

Овог месеца пуштена је у Сс&обраЉаЈ нова трамвајска пруга Кн. Сиоменик Дедиње

Дедиње, једно од најлепших и најотменијих нових предграђа модерног Београда сасвим удаљено од градске вреве, утонуло у мору свежег зеленила, са хигијенским и светлим вилама најмодерније архитектуре, добило је, захваљујући енергичном заузимању Општинске управе, трамвајску пругу, која га везује са центром вароши, код Кнежевог споменика.

Београда. Са Сењака пруга се одваја од топчидерске и почиње да се пење на Топчидерско брдо. Са висине Топчидерског* брда пружа се прекрасан поглед десно на Саву и Бежанијску косу, натраг на рукавце Дунава и Земун у даљини, затим на густо зеленило Кошутњака и Топчидера, из кога извирује звоник топчидерске цркве и кров старог топчидерског дворца.

Поглед на дедињску пругу и околину

Нова пруга пуштена је у саобраћај 8 септембра. Први воз пошао је са Кнежевог споменика у 5 часова изјутра. После 25 минута вожње стигао је на Дедиње. Корисност ове пруге је очигледна, јер везује једно од најудаљенијих предграђа са центром. А њен значај је још већи у томе, што ће несумњиво појачати грађевинску делатност на Дедињу, које ће постати једно од најздравијих, најчистијих и најуређенијих предграђа Престонице. Поред тога, ово је једна од најживописнијих трамвајских пруга

На Сењаку подигнута је врло добра, удобна и светла трамвајска чекаоница. Пруга за Дедиње носи број 12. Подељена је у четири зоне. Превозне цене су за одстојање од Кнежевог споменика до „Мостара" 1 дин., до Ускочке улице 1.50, до Прокопа 2 дин., и дс- Дедиња 2.50 дин. На прузи саобраћају редовно четири воза и полазак са Кнежевог споменика, односно са Дедиња, је сваких 15 минута. У случају потребе, недељом и празником, пуштаће се у саобраћај до 8 возова.

Власник: Општина Београдска, — Уредиик: Слободан Видаковић, референт за штампу ОГБ. Престолонаследника Петра 103 Државна штампарија Краљевине Југославије. — Београд