Pastir
640
Кад премудри промиеао божи узноси избране од људи, крунише их славом и чашћу, одликуГе их именом управитеља, вођа народних, заповедницима — пастирима цркве, он их поставља зато да се оспаже правдом као штитом , истином као мачем , страхом Ђожим као оклопом , да се таквим начином спреме како би могли добро чинити Богу и људма. Нше могуће помислити да су светила постављена у пространству зато, да не пуштагу светлост и топлоту око себе, и да они, кош се приближаваГу њима, немогу видети светлост и осетити благотворну њину топлоту. Не, светила су постављена зато, да осветљаваГу друга тела коГа светлости немагу: светилници зато се стављаГу на светњак да светле свима; избрани између људи нису позвати зато, да живе само за се, већ су избрани црквом и влашћу да другима служе, а не други њима. Ово размишлење треба да руководи свакога, кош ступа у Гавно служење Богу и народу. Бити у народу, одличним пред другима, било то местом, било чином или нарочитим поштовањем од других, то ће рећи — бити корисним народу. Сполша одликовања — то су изрази унутрашњих качества врлине или заслуга. Мач припасани о кедру вогаика, показуге борца и браниоца вере, отачбине, и слободе; закон у руци судше, показуГе да он суди по иравди и истини, брани истину од лажи. невиност од разврата, сиромаха од богаташа, слаба од силнога; жезлх у рукама архипастира цркве, показуГе тешку бригу и непрестану бодрост на стражи свог служења, труд и подвиг на пространоГ њиви Христове науке; државни скиптар у рукама владаоца, с кошм управља државом и народом, показуГе величанство и славу, власт и силу, с’ когом смирава узвишени порок и брани погажену добродГетељ. На основу ове истине поверава избраном црква и господар:силу, власт, част и одличта и ставља га више других. Но да би могли достошо оправдати свог велики и тешак позив пред Богем и људма, остати првим међу људма, треба им се потрудити