Pastir

646

вопис црквени, кош украшава наше храмове, од њега распространи по вас целом свету.*) р. Живоин.

Историчкн преглед српске цркве. (Од С. Н ћа) XIII. (Наставак.) Што се пак тиче калуђера (Крвстлна), то се о њима може ово казати. Калуђери или боље рећи Крг>стлни босански, то Ге Гедан од таквих чудноватих поГава, да му нема равног у историш. Преставите себи у Гедно исто време и аскете и 1 еретике и релагигозне Фанатике и нагпосле ексцентрике — калуђере, па ћете одма моћи саставити поГаЈМ о њима. Пропагандисте католици као и богомили, могли су свагда рачунати на њих подгеднако с иравославГем и вГером босанском. 1едном речи, КрЂвтнни , то Ге био ваплоћени раскол у цркви босанскоћ Борба католицизма с богомилима и православГем из коге се после изродила народна црква у Босни, створила Ге и КрЂстше босанске, коги као и сваки Финатици нису у сгању били да разликуГу лаж од истине, — истиниту и праву веру од притворне и лажне. Ово Ге био Гедини узрок, што су богомилски Геретици онако Гако напредовали у Босни и што Ге пропаганда латинска онако гавно насртала на народну цркву босанску. *) По свнма скоро богоеловским школама руским па и западним заведен ге обича! да богослови уче жевопис, илнмалање цркненских ликова. И ова обичаГ добар Ге из више побуђења а наро чито због тога, што богослов као будућисвештеникможе, енаГућп ту вештину, поправити но пеке значаше погрешке, ко!е се често на иконаша црквенским због невештих живописаца налазе; а друго што би могао и сам занимагући се е тим радом у слободним часовима, зарадити и себи по коГу парицу. 1ер оволе такав занат, кош Ге и чист и доликуге свештеноме лицу, Па зато би ми желили, да се ова! обичаг или боље да речемо, ова наука живоииси, завсде и у нншо 1 богословиГи. Лред.