Pastir

738

уму оно последње време, кад ће умрли чути глас сина божига и изаћи — соткоршт блдгда кл коскрешгнУе жиботл, л соткоршиУи злла В 2 воскрешенУе с^дл. (Тоан. 5. 29.) Превео с руског. с. м.

Ришска црква.*) Да кажемо неколико речи, о идућем дрквеном сабору, кош ће се држати у Риму. То Ге велико дело , и ми непропуштамо, да упознамо наше читаоце са свим оним, што стош с њим у свези. У Рим непреетано долазе богослови. Међу њима спомињу се особито имена г.г. Сове-а и МартиноФ-а. Први Ге знатан у епархиш Француског Лавалу. НадаГу се, да ће ње*) Скоро свк листови говорише о писму папе Римског Пи1а IX. коГе он пре два три месеца оправи свима главним црквама латинске и источне вере позивагући их да му дођу на сабор у Рим, да тако тобож у скупу претресу поГеднна питања црквенска и учине покушар да ли се како не би могле да тедине ове две хришћанске цркве — источна и западња, па да опет буду Једна, као што су и биле за читави 800 и више година по рођењу Христову — а међутим наш лист не проговори о том до сад ни речице. Па према овом природно долази нам на ред , да овде кажемо: зашто толико одлагасмо говор о тако важном предмету Два су нас узрока од тога задржавала. 1. Што смо изчекивали да чуГемо, како ће се на то одазвати Патршар цариградски, (на чи1у Ге личност понашре унућен т;и позив од етране папе), па да наГпре та1 одзив патриГарски саопштимо нашем свету. 2. Да саслушамо одзиве по1одиних већих пркава од источне вероисповеди; па да и те одзиве саопштимо нашим читаоцима а у завршењу дамо своге мишлење. Но како тог патриарског одговара ни до данас немогосмо добпти, а. међутим сва друга мнења погединих већих и мањих архигепископта тако су сродна међу собом, као да су на гедноме месту и од Гедног лица писана, то нечекагући више одговор патриГархов, а и не узимаГући у поГединости одговоре свигу других по већих источних цркава, нађосмо за добро да штампамо само оваГ Гедан одговор Александра Гете православно-источне вере свештеника у Паризу коги одговср као наГбоље обухвата све остале, пакће мо онда приступити к разлагању те ствари и с наше тачке гледишта, и тако придружити к осталима и своге мишлење, на коме имено основу не допуштамо законитост тог папивог сабора и његову могућност у остварењу задатог питања. Уред.