Pastir

740

„Досада Света-Столица нше саопштила зватшнним нутем позив на црквени сабор.“ Сад да иређемо на папске циркуларе, коги се зову Апо столска писма. Први Ге управљен на све епископе православно-источне цркве , ко1а нше у загедници са апостолском столицом. Већ ова адреса 1 е Формално заблуда. Столица римска нте никад била столица апостолска. Она Ге била Гедна између столица апостолских за првих девет векова, па почем Ге њу основао св. Павле, то 1 е она чувала науку апостола. Али од како 1 е она упрљала ову науку, апостолство ниГе за њу ништа више, него питање историгско. Она 1е данас само 1една секта, она шне више апостолска ; она Ге изгубила оно славно име, коге дељаше у прва времена заГедно са осталим црквама, ко1е апостоли основаше. На свршетку свог писма, Пи1е IX. тврди, да има власт суверенску, васионску, божанствсну, коГу Ге он насљедио од св. Петра, првог епископа римског. Ми налазимо у томе два иотврђавања савршено лажна. Прво, св. Петар нте прнмио од Исуса Христа ону власт, ко1у Пше IX. тврди да има, као насљедник овог апостола. Свети Петар нше могао завештати оно, што он сам ниге имао, и потоме насљеетво, на коме папа оснива своГе претензше, нема никаквог основа Па баш кад би био свети Петар и примиоод Исуса Христа, горе поменуту власт, зар би отуд сљедовало, да би њу завештао епископима римским. да Ге они вечито уживагу. Овв власт могла би бити лична или одрешзна од цркве после његове смрти, као што се то проповедаше и у самом Риму, у средњем веку. У оба случа1а, ПиГе IX. ни1е могао добити врховну власт. Али он каже, да Гу Ге насљедио од светог Петра потоме, што Ге оват апостол био епископ римски. Кад би то и било истина, опет закљ^чење, коГе би се отуда могло извести, не би почивало на гаком основу, Гер свети Петар