Policija

— 997 —

свој ужитак застирати могу, да не би општини на терету били, протераће се из Србије.“ По 5 20 овог истог закона странци се могу протерати из земље „за свака. · |

По 8 37. 6 ај. 2. истог зак:

„Странце место полицајног надзора власт полицајна може протерати“, и најзад; Одредбе 5 344. к. 3. о пријављивању лица важе у свему

ти за странце. Д. Ћ. Алнипић.,

ДУЖНОСТИ ОПШТИНСКИХ ПРЕДСЕДНИКА

(Свршетак) 3, Општински Суд као самоуправна власт,

И ако се по нашем схваћању готово сви самоуправни по„слови наших општина коначно решавају било у општинском одбору или од стране оштинског одбора, ипак најважнији самоуправни послови спроводе се средством општинских буџета, које припрема општински суд и зато смо и дали горњи наслов.

Пре но што пређемо на излагање најглавнијих самоуправних послова, које наше општине имају да раде, налазимо да је потребно учинити ове напомене:

_ а. Наше општинске управе (општински часници: председници, кметови и одборници) постају слободним избором од стране грађана дотичних општина. Избори се врше на основу закона о општинама, којим је предвиђен низ озбиљних мера да се правилност и слобода избора обезбеде. Право гласа имају сви пунолетни мушки грађани, изузев оних који су то право изгубили према члану 32. закона о општинама. Гласање је тајно.

6. Овако образована општинска управа има право широког распалагања општинским приходима средством буџета,

Према овоме, наше општинске управе постају из слободних избора и имају право, у границама закона, располагати општинским приходима, а ово је за самоуправне власти веома важно, јер се тим стављају у независан положај према државној власти. Кад се овоме дода још и то, да наше општинске "управе саме постављају општинско особље; одређују му плату