Policija

= 191 —

Моји циљеви нису толико претенциозни. Ја не предлажем Конгресу никакав програм реформе: не зато што верујем да је у административном свету све у најбољем реду, и да нема места ва побољшања, усавршавања и упрошћавања у функционисању наших јавних служба, већ због тога што је потребно претходно смишљено утврдити шта он треба да обухвати.

ја ћу бити задвовољан ако, — да би помогао онима који су позвани да решавају питање о административној реформи, успем да бацим мало светлости на теорије и системе, поникле после рата; вли, простије речено, да прецизира, са гледишта искључиво практичког, стање овог питања, у истој мери важног

и за органе администрације и за државу.

- Шта треба разумети под административном реформом 2 Да ли ови изрази обухватају толико обиман програм, чије би остварење имало за последицу, не само реорганизацију администрације, већ и реорганизацију саме државе2 Шта треба мислити о теоријама о администрацији, које су данас у моди, и чији одјеци пружају, у изобаљу, научне теме за дисертације г Ако појам ове реформе треба да се ограничи на технику административне организације, где да се нађу најкомпетентнији реформатори Ово су тачке које намеравам испитати.

Дефиниција административне реформе.

Каква је функција администрације у држави, и каква је њена власт> Администрација је инструменат извршне власти. за примену закона вотираних од Парламента; она је помоћник министара у вршењу њихове јавне мисије. Устав белгијски не признаје јој специјалну улогу у држави; она нема сопствене власти, и ради по делегацији и под одговорношћу министра. Они нема права иницијативе: сви њени акти потчињени су министарском и парламентарном одобрењу. Захтевати од ње да буде мотор и мозак државе, и да израђује опште програме акције, значи, дакле, са гледишта јавног права, увећавати њену надлежност. ) -

Она може само да помаже у овом послу оне, којима је Устав поверио част и дужност да га врше, Тражити од ње нешто више, значи импозирати јој одговорности без средстава за њихово отклањање. Ово није само у противности са јавним правом, већ директно противречи главном принципу доктрине