Policija
–- 31 —
Што се тиче начина, на који ће Велики Жупан вршити надзор, не треба се удаљавати ни од досадашње праксе у том погледу, нити од закона — што ће Велики Жупан примити знању.“ _
Овим објашњењем покренутог питања Окружни Одбор се није задовољио и захтевао је, да по њему донесе решење Државни Савет у смислу чл. 114. закона о уређењу округаи срезова.
Државни Савет у свом М одељењу размотрио је како поднету представку тако и акта овог предмета, па је нашао, да је гледиште Министра Унутрашњих Дела правилно и на закону основано са разлога, што је по чл, 121. закона о обласним и среским самоуправама Велики Жупан надлежан да врши надзор над радом окружног одбора, која се надлежност јасно испољава у чл. 6 и 15. закона о општој управи. Како су чл. 25. закона о општој управа укинути окружна начелства, која постаје у местима у којима су седишта обласних управа, то Велики Жупан немајући коме ту власт да делегира, а будући позван по чл, 121. закона о обласним и среским самоуправама то сам да врши, јасно је, да је Велики Жупан правилно и по закону са изложеног поступио, те се то гледиште има, као такво сматрати.
Са изложеног и чл 103. тач. 4. Устава, чл. 121, закона о обласним и среским самоуправама и чл, 46. закона о свом уређењу Државни Савет је решио, да је у овом случају надлежност Великог Жупана на закону основана.
Један случај на чл. 113. правила о пословном реду у окружној скупштини, окружном одбору, среској скупштини и среском одбору.
(Одлука Државног Савета од 18. марта 1924. г. Бр. 3452).
Начелник Среза Н. задржао је од извршења одлуку Среске Скупштине Среза Н., којом је било одлучено: да се из среске зграде исели срески лекар, у којој је заузимао два одељења за своју канцеларију и вршење прегледа болесника. У своме решењу Начелник Срески навес је следеће разлоге:
1) што срески лекар ова одељења није самовласно заузео, већ их је наследио од свог претходника;