Policija
— 683 —
Циљ је овог законског прописа да онемогући изигравање избора, односно да онемогући фалсификовање или кварење кандидатске листе у последњем моменту. Доносећи га, законодавац није претпостављао да може бити и таквих општина у којима нема ни једног писменог правног гласача, као што тврди тај суд. Ово тврђење несумњиво је претерано, јер бар деловођа општинског суда мора бити писмен и уживати активно бирачко право, а то је већ један писмен правни гласач. Други би могао бити месни свештеник, учитељ или ма који државни или општински службеник, који је уведен у бирачки списак те општине. Што се тиче лица, које пише пристанак и потписује кандидата, закон не тражи — као што се из изложеног текста јасно види — да оно буде „пуноправни гласач из дотичне општине“ (већ се само вели и други) из чега излази да оно може бити и из друге општине. Оно што је у овој ствари главно, то је да је пристанак написан и потписан у вприсуству два писмена пуноправка глосача из општине за коју се сасшавља кандидатшска листа, и да се ово и на самом пристанку назначи.
Ако се и на овај начин не би могле испунити законске формалности, онда, по мишљењу уредништва, остаје ово двоје: а) или да се овај пристанак потврди код најближе полицијске власти, или да кандидат лично предстане суду и пред њим да. потребан пристанак на кандидацију.
На случај да за избор не буде потврђена ниједна кандидатска листа, има се поступити по чл. 151 зак. о општинама.
Као писмени сматрају се они, који звају читати и писати службеним језиком, т. |. сриско-хрватско-словеначким. (чл, 3. Устава).
Св. Бр. 902.
; ћ,
Суду општине Свето-врачке:
У прошлом броју „Полиције“ (Поуке и обавештења, УП, 2) објашњено је, да општински судови могу, кад год кривца осуђују на закону за кривицу из 5 375 а казн. зак., досуђивати накнаду причињене штете без обзира на своју општу надлежност у грађанским споровима. јер овде није у патању грађански спор, већ кривица за чије су пресуђење они надлежни по 5 4 полицијске уредбе. На случај застарелости дела — која