Policija

_ 0

чи сасвим укине један закон издајући уредбу која се са овим не би слагала. Власт судова да одбију обавезну снагу таквој ледној уредби јесте једна ефикасна гарантија противу сваке "самовоље једне владе, да преко и помоћу уредаба не призна важност одрелбама закона.

Једна уредба је законита, ако испуњава ове услове: 1), Да је управна власт била овлашћена од власти законодавне да једну такву уредбу изда; 2). Да сама уредба не противречи ни слову. (тексту) ни духу закона на основу кога је издана, као ни коме другом закону и 3). Да је уредба публикована на начин који је закон прописао.

Исти систем, у колико се тиче власти грађанских судова у погледу уредаба, усвојен је, такође, и у француском праву: видећемо одмах у којој мери. Овом приликом да напоменемо да, може бити, ни у једној земљи подела између судске и административне власти није тако конзенквентно и строго освештана и изведена као у Француској, а да би свака од ових двеју власти била одржана у границама својих атрибуција, постоји тамо један специјалан суд т,ав. Суд за Сукобе (Тпбипа! дез Соп!е), надлежан за решавање спорова о сукобима који би могли наступити између ове две гране Извршне Власти. И судећи по саставу овога суда (Министар Правде, три члана Државнога Савета и три члана Касационога Суда), допуштено је мислити, да су се у Француској бојали пре од мешања судске власти у административне послове него обрнутог случаја. Место тако важно, које почев још од Наполеонове Епохе заузима у организацији Француске државе Административно Право, место које то право ни до данас није изгубило, јесте једна маркантна црта францускога народа: и поред свих својих демократских доктрина, француски народ није противан ни ономе што се зове јака рука („ја Маје Тотје“), и у томе Французи имају право, јер је једна добро организована и енергична административна власт најбољи заштитник реда и мира у друштву, и то ће тако стално бити све до дана када људи, поставши алшрупџсти, неће више имати потребе ни од какве спољашне принуде која би их нагонила на послушност према законима друштвеним,

Што се, пак, тиче питања у којим границама Француско Право даје изузетно грађанским судовима власт, да испитују