Policija

А ет

Да је то схваћање правилно је и Министарство Унутрашњих Дела пронашло те је расписом 23.-1Х-1922. год. Ј. В. број 19902 одредило особиту комисију, да на основу прибраног материјала изради закон о уређењу полиције за целу краљевину. Господин Шпорн истиче да је устројство полицијске дирекције у Љубљани и комесаријата у Марибору у директној. опреци са духом закона, те предлаже да би се морало у тим варошима сви они послови надлежности среског поглавара, који су већ одузети градском заступству и које сада врши посебна полицијска власт (дирекција, комесаријат) пренети у територијалну надлежност оне среске управе, чије је седиште у том граду, да се послови кроз локалне полиције врате општинама те да се полицијска дирекција у Љубљани и комесаријат у Марибору формално претворе у полицијско оделење среског поглавара.

Стављени предлог не гледајући на спорну интерпретацију задњег ставка члана 18. није потпуно у складу са опшинским законом и законом о општој управи, те је у противу речју са аргументацијом ауктора чланка, где на страни 482 говори о незаконитом поступању аустријских власти против. особито славенским градовима приликом одузимања полицијске власти.

У тачки под [ тражи се, да се послови — већ одузети градскоме заступству — пренесу на срескога поглавара, у тачки И да се послови кров локалне полиције пренесу опет на општнну и у тачки И, да се полицијска дирекција у Љубљани и комесаријат у Марибору претвори у ·оделење срескога поглавара.

Са предлаганим преустројством у смислу тачке 1 би се управе самоуправних градова сматрале још непоузданим, јер се истим не враћају одузети послови, него се исте поверавају срескоме поглавару. Аустријски законодавац је, кад је општиви одузео послове властитог делокруга, оправдао то кршење општинске аутомије са опстојањем виших државних обзира и са проширењем полицијских послова; с чиме ће се подкрепити предлагана уредба у нашој националној држави, кад су по мнењу ауктора отпали разлози о потреби постајање институције самосталне полиције.